כולנו שמענו על מקרים בהם בנייני מגורים הוכרזו כמסוכנים והדיירים פונו מחשש לקריסה. מדובר בנושא שקורה לא פעם במבנים ישנים, אבל האם שמעתם על מבנה עירייה מסוכן? ובכן, זה המצב באופקים.
על פי חוות דעת של גורמי מקצוע חיצוניים שמלווים את תהליך הבדיקה של מבנה העירייה, מדובר במבנה מסוכן. בעקבות החשש ליציבותו, הודיעה השבוע העירייה כי השלוחות שלה יעברו לפעול במקומות חלופיים עד להשלמת ביצוע העבודות במבנה הישן.
על פי ההערכות, העבודות צפויות להימשך כארבעה חודשים.
1 צפייה בגלריה
עיריית אופקים. העסקים בחזית ימשיכו לפעול
עיריית אופקים. העסקים בחזית ימשיכו לפעול
עיריית אופקים. העסקים בחזית ימשיכו לפעול
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
העירייה הודיעה השבוע כי מזה זמן רב שהיא עוקבת בקפידה אחר נושא ביסוסו של בניין העירייה, ובאחרונה התקבלה חוות דעת אשר מחייבת קביעת יסודות חדשים למבנה אשר הוגדר כמסוכן. בעקבות זאת, החל מהראשון לינואר, תועבר פעילות אגפי העירייה למספר מבנים חלופיים.
פעילותם של המשרדים והעסקים אשר נמצאים בחזית בניין העירייה לא תיפגע, "למעט הפרעה נקודתית מפעם לפעם", כך על פי העירייה.
המחלקה המשפטית, מחלקת גזברות כולל הנהלת חשבונות וחשב, לשכת המנכ"ל, מחלקת משאבי אנוש ומחלקת הנדסה, שפעלו עד כה ממבנה העירייה, יעברו לפעול במבנה מינהל החינוך ברחוב יוני 1.
אל מבנה בזק ברחוב מבצע משה 5 (סמוך לבניין הדואר המרכזי) יעברו משרדיהם של סגני ראש העירייה, הרב שלמה עזרן והרב אברהם דייטש. לשכת ראש העירייה הכוללת את פניות הציבור והדוברות, יעברו למבנה האגף לביטחון וסדר ציבורי ברחוב יהודה הלוי 18.
יש לציין כי תהליך שיקומו של מבנה יכול להימשך הרבה מעבר לזמן המשוער, כפי שקרה בבנייני מגורים ברחבי הארץ, דוגמת מבנה המגורים בכיכר קפלן בבאר־שבע שבו פונו הדיירים לאחר שהוכרז כמבנה מסוכן, ויש לקחת בחשבון עיכובים בשל בעיות טכניות ואחרות.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב