אחרי יובל: תכנית מתאר חדשה לבאר שבע. בימים אלה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תכנית מתאר כוללנית חדשה לבירת הנגב, אשר תחליף את תכנית המתאר משנת 1970, ותהווה את התשתית התכנונית לפיתוח העיר בעשורים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
(אנדרטת הנגב, הרצל יוסף)
התכנית, אשר קודמה על ידי מטה מינהל התכנון יחד עם עיריית באר שבע ולשכת התכנון המחוזית, מציעה תוספת של יותר מ- 34 אלף יחידות דיור אשר יתנו מענה להיקף אוכלוסייה של למעלה מ- 400 אלף תושבים, כפול ממספר התושבים המתגוררים כיום בעיר.
קראו גם:
בנוסף ליחידות הדיור, התכנית גם כוללת תוספת של כארבעה מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כשלושה מיליון מ"ר עבור שטחי תעשייה, כ- 2.7 מיליון מ"ר עבור מבני ציבור וכ- 370 אלף מ"ר עבור שטחי תיירות.
במרכז התכנית עומדת הקמת מרכז רפואי חדש בכניסה המזרחית לעיר, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה על הקמת בית חולים נוסף בבאר שבע, שיישא את שמו של נשיא המדינה המנוח, שמעון פרס ז"ל. סביב המרכז הרפואי החדש מוצע במסגרת התכנית החדשה מתחם תעסוקה רפואית מתקדמת, חיזוק הבסיס הכלכלי והתעסוקתי של העיר ופיתוח תיירות ונופש.
ממינהל התכנון נמסר, כי אחת ממטרות התכנית היה בין השאר חיזוק ופיתוח הרקמה הבנויה כיום באמצעות מילוי המתחמים הריקים בעיר תוך מתן הנחיות ועקרונות להתחדשות המרקם הוותיק בלב העיר, הכולל בין היתר את שדרות רגר.
התכנית, שנערכה על ידי האדריכלים עמי שנער, מירון כהן ולינור לנקין, קובעת הוראות לפיתוח מרכז העיר והפיכתו למרכז אורבני מטרופוליני משמעותי על ידי עירוב שימושים, שדרוג מרחב ציבור מוצל ואיכותי בדגש על תחבורה ציבורית, תוך יצירת מערכת רציפה של צירים ירוקים.
מתכנן מחוז הדרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "התכנון העתידי של באר-שבע והגידול הצפוי שלה נשענים על היותה מוקד ארצי, אשר יקלוט בעתיד הקרוב את כל מוקדי הטכנולוגיה של צה"ל, לצד היותה מוקד אקדמי ומחקרי מוביל".
לעדכונים - חדשות באר שבע