על פי הנתונים שפרסמה הבוקר (ראשון) תנועת "ישראל חופשית" עיריית באר שבע זוכה לציון 9 בכל הקשור להתנהלותה בתחום מערכת החינוך בעיר, ובזכות אותו ציון מובילה בירת הנגב בקטגוריה זו במדד החופש לשנה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
מתפללים בית כנסת - תמונת פייסבוק
מתפללים בית כנסת
(צילום המחשה: shutterstock)
ציון מירבי של 10 נקודות מקבלת באר שבע בזכות התקציבים אותם מקצה העירייה לטובת הקהילה הלה"טבית בעיר והסיוע העירוני בקיומו של מצעד הגאווה ברחובות העיר. בירת הנגב גם מובילה במדד החופש העירוני בקטגוריית הפלורליזם הדתי, כאשר העירייה מקצה משאבים לטובת הקהילה הרפורמית והקהילה הקונסרבטיבית בעיר.
קראו גם:
בזכות אותה מדיניות, זוכה עיריית באר שבע לציון 9, הציון המרבי והיא מדורגת בקטגוריה זו במקום הראשון מבין הערים שנסקרו.
הפלורליזם הדתי בבירת הנגב מוצא את ביטויו גם בכך, שבבאר שבע מתאפשרת קבורה אזרחית לכל תושבי המדינה. על כך זוכה העיר בציון 7, כשהיא מובילה בקטגוריה זו מבין כל שאר הערים הנכללות במדד.
2 צפייה בגלריה
מדד החופש לפי ערים
מדד החופש לפי ערים
מדד החופש לפי ערים
(צילום מסך: ישראל חופשית)
מה טעון שיפור? על פי נתוני "ישראל חופשית", הדרך היחידה להתנייד בתחבורה ציבורית בשבת בבאר שבע היא באמצעות מוניות שירות, מה ש"מזכה" את העירייה בציון 3 מתוך 17 וממקם את העיר בתחתית הדרוג בקטגוריית תחבורה ציבורית בשבת.
גם המסחר בשבת בבירת הנגב הוא חלקי ביותר ובשל כך מוענק לה הציון 6 מתוך ציון מרבי 15. הנתונים גם מצביעים על כך, שבבאר-שבע מכהן ממונה על שירותי דת כמינוי חיצוני נטול כל פיקוח מקומי ולפיכך לא הוענקה לעיר, בקטגוריית המועצות הדתיות, ולו נקודה אחת.
בסיכומו של דבר, לאחר שקלול הנתונים, מדורגת באר שבע במקום ה- 12 מבין 31 הערים שנכללו במדד החופש העירוני לשנת 2021 עם ציון של 44 אחוז. מדובר בירידה של ארבעה מקומות בדרוג בהשוואה לדרוג השנה שעברה.