בשעה שהתוצאות על ראשות עיריית באר-שבע היו צפויות וממש לא הפתיעו כאשר ראש העירייה רוביק דנילוביץ' נבחר בניצחון סוחף, הסיפור במועצת העירייה יותר מורכב ולא כל כך פשוט.
3 צפייה בגלריה
קלפי בבאר שבע
קלפי בבאר שבע
קלפי בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

על פי התוצאות העכשוויות וללא ספירת קולות החיילים, רשימתו של דנילוביץ' 'דרך חדשה' איבדה מכוחה וירדה מ 16 מנדטים בקדנציה היוצאת ל 13 מנדטים, מתוך 27 מושבים במועצה, מה שיחייב קואליציה רחבה עם מספר מפלגות שחלקן מנוגדות בתפיסות ובאידיאולוגיה שלהן.
המפלגות הדתיות חרדיות שמרו ואף הגדילו את כוחן: ש"ס 3 מנדטים, גשר 2 מנדטים נושקת למנדט השלישי, עוצמה יהודית הציונות הדתית 2 מנדטים, ומנגד מפלגת הליברלים חוזה חדש לבאר-שבעים עם 2 מנדטים, רשימת קהילה שנתמכת על ידי מפלגת יש עתיד עם מנדט אחד.

3 צפייה בגלריה
שמעון בוקר
שמעון בוקר
שמעון בוקר. בחוץ
(צילום: פרטי)

מפלגת באר שבע ביתנו 2 מנדטים, ליכוד מנדט אחד. ההפתעה הגדולה של הבחירות היא שסגן ראש העירייה שמעון בוקר, הנתמך על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, נותר בחוץ. בוקר אמר בתגובה למיינט באר שבע והנגב: "אני מאחל הצלחה ענקית בראש וראשונה לראש העיר ולחברי המועצה".
שמעון בוקר הוסיף ואמר: "אמשיך בפעילות הפוליטית שלי כיו"ר מועצת סניף הליכוד למען העיר וגם במישור הארצי". אכזבה גדולה גם בקרב תומכיו של חבר המועצה משה ינאי, ששימש כיו"ר אופוזיציה בודד ובשלב זה נותר בחוץ. ינאי הגיש מאות הצעות לסדר ושאילתו במועצה בנושאים שהעסיקו את הציבור ובעקבות תלונות של תושבים.

3 צפייה בגלריה
הקמפיין של משה ינאי
הקמפיין של משה ינאי
הקמפיין של משה ינאי
(צילום: מתוך הרשת החברתית)

קראו גם:

על התוצאות הלא צפויות מבחינתו אמר ינאי: "נמתין לתוצאות של החיילים, אם נכנס בסדר ואם לא אז לא קרה כלום, אמשיך בעשייה הציבורית". לקואליציה בראשות דנילוביץ' לא מצפים חיים קלים, ישנם חברי מועצה שנבחרו שמייצגים ציבורים שעד עתה לא היה להם ייצוג במועצה העירייה כגון: נציגי הקהילה הלהט"בית, חברים שהתנגדו לרפורמה המשפטית ודורשים שוויון זכויות וגם פעילים למען איכות סביבה ופעילים ופעילות למען בעחי חיים שדורשים תקציבים ואמצעים בהתאם לחלוקה צודקת בין כל הזרמים הקהילות והקבוצות בעיר.