מכירים בתושבי אופקים כנפגעי פעולות איבה: היום (ד'), במהלך ביקורו באופקים, הודיע שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', כי ועדה ציבורית אותה הקים בראשותם של פרופ' אביעד הכהן ושלמה מור יוסף המליצה על העברת מענקים לתושבי אופקים בעקבות אירועי השביעי באוקטובר בהיקף כולל של 229 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
שר האוצר סמוטריץ' עם ח"כ אלמוג כהן באופקים
שר האוצר סמוטריץ' עם ח"כ אלמוג כהן באופקים
שר האוצר סמוטריץ' עם ח"כ אלמוג כהן באופקים
(צילום: דוברות משרד האוצר)

המלצת הוועדה טעונה אישור של הממשלה, שלאחריו, אם תאושר ההמלצה, יקבל כל תושב מבוגר מענק של 7,180 שקל וכל ילד יקבל 1,436 שקל. המענק יינתן לתושבי העיר ולמי שהיה נוכח בעיר באותה שבת של השביעי באוקטובר.
"אנחנו עומדים מאחורי תושבי אופקים", אמר שר האוצר, "מדינת ישראל מכירה בגבורת תושבי העיר, בעמידתם האיתנה ובשכול שפקד אותם, בגיבורים שלחמו ללא חת על הבית והדפו את המחבלים הארורים של חמאס-דאעש תוך שהם מאבדים 47 מתושבי העיר ובשוטרים הגיבורים שלחמו כאן.
"הוועדה הציבורית שהקמתי בחנה את היקף הפגיעה בעיר והחליטה על מענקים שיינתנו לתושבי העיר ולמי שנכח בעיר במהלך המתקפה. נשלים את אישור מסקנות הוועדה בממשלה בקרוב".

קראו גם:

התגובות: התרגשות מול אכזבה


ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), תושב אופקים, אשר נאבק במהלך החודשים האחרונים להכרה בתושבי אופקים כנפגעי פעולות איבה הזכאים לפיצויים, ואף איים בשעתו שלא להצביע עם הקואליציה בכנסת, ציין כי "כמי שזכה להילחם בשביעי באוקטובר ביחד עם גיבורי העיר, אני נרגש לסגור מעגל משמעותי מאוד בעבורי ובו מדינת ישראל מחבקת את גבורת תושבי העיר ומוקיר את אומץ ליבם של בניה ובנותיה. נמשיך להשמיע את קולם של אנשי הנגב והפריפריה בכל עת".
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, אמר, כי "שלב אחר שלב, במהלך תשעת החודשים האחרונים, פעלנו באופן עצמאי על מנת להעניק לתושבות ולתושבי אופקים את הטיפול המיטבי והמסור לו הם ראויים. תהליך ההחלמה שתושבי העיר עוברים, הן בהיבט הפסיכולוגי והן בהיבט השיקומי, הוא יום יומי ודרך ארוכה עוד לפנינו, אבל ההחלטה ששר האוצר מציג לפנינו מקרבת אותנו בצעד נוסף אל עבר המטרה.
"אני רוצה להודות גם לחבר הכנסת ותושב העיר, חברי אלמוג כהן, שסייע לכל אורך התהליך ופעל רבות מול שר האוצר והממשלה. כעת נמשיך לפעול לקידום החלטת הממשלה הייחודית לאופקים שתסייע במתן תקציבים נוספים לשיקום העיר".
יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית אופקים, טל מגרה: "התאכזבתי היום מההודעה של שר האוצר. קיוויתי שהמענק שהם מתכוונים להעביר לתושבי העיר יהיה רק הצעד הראשון בתהליך שיקום ארוך ומשמעותי והעיר אופקים תהיה חלק מחבל תקומה. בשדרות לדוגמא ישקיעו משאבים גדולים פי כמה וכמה בילדים ובחינוך שלהם, בתשתיות פיזיות וקהילתיות, בתחבורה, בתעסוקה ועוד. הם הגיעו כדי לפזר קצת כסף כדי שהתושבים יגידו תודה וישתקו. המענק הוא נכון, אך הוא צריך להיות רק נקודת ההתחלה. אני מאוכזב אך לצערי לא מופתע מחוסר המעוף של ראש העיר וראייתו קצרת הטווח. הייתה הזדמנות להשפיע על העיר באופן דרמטי ופספסנו אותה בשביל מחיאות כפיים".