מזה ארבעה חודשים אין מנכ"ל לחברת תרבות הפנאי 'כיוונים' - חברת הבת של עיריית באר שבע, מאז פרש שלומי נומה מהתפקיד לטובת בחירתו כסגן וממלא מקום ראש העירייה.
2 צפייה בגלריה
אוהדים ב"טרנר". יהיו קרחות ביציעים?
אוהדים ב"טרנר". יהיו קרחות ביציעים?
יום הולדת שמח בטרנר?
(צילום: דניאל כהן)

ועדת איתור בראשות ראש העירייה רוביק דנילוביץ' הוקמה לבחירת המנכ"ל הבא, ובינתיים רואי חשבון ערן רוזנטל משמש כממלא מקום מנכ"ל החברה. למנכ"ל החדש מצפה עבודה רבה ולא פשוטה כדי להצעיד את החברה למסלול חדש ולהתאימה למציאות המורכבת. הכנסותיה של החברה נפגעו עקב המלחמה ופעילויותיה הצטמצמו, ואת שנת 2023 סיימה בגירעון של כ-16 מיליון שקלים.
החברה חוותה בשנים האחרונות טלטלה ומשברים שנבעו מהקורונה, סבבי לחימה וכעת מלחמת 'חרבות ברזל'. כחברה לתרבות הפנאי שנוגעת בהרבה מתחומי החיים, "זו מכת מוות של ממש", כפי שהתבטא אחד מבכיריה.

2 צפייה בגלריה
שלומי נומה
שלומי נומה
פרש. שלומי נומה
(צילום: הרצל יוסף)

המלחמה גרמה להשבתת מוקדי הפעילות של החברה בכל תחומי העיסוק: חינוך, ספורט, תרבות, פנאי וקהילה. בעירייה מבינים היום, כי לא תמיד היה נכון להעמיס על החברה מטלות שהם מעבר ליכולתה. תחת אחריותה של החברה נמצאים מעונות היום, צהרונים, ניהול מתנס"ים, קליטה וכמובן כל הפעילויות התרבותיות. "צריך לעשות חישוב מחדש", אומרים בעירייה ומתכוונים להתאימה למציאות המתהווה.
אחד הדברים העיקריים שהחברה הולכת ליישם היא הגדלת הכנסותיה העצמיות בהיקפים יותר גדולים מאשר קיימים היום. לדוגמא: איצטדיון טוטו טרנר יקיים אירועי ימי הולדת ואירועים משפחתיים אחרים לצד משחקי הכדורגל של הפועל באר שבע; היכל הקונכייה שמיועד בעיקר למשחקי כדורסל יתפנה גם לאירועים מניבי הכנסות.

קראו גם:

בחברה תולים תקוות במדבריום - גן החיות החדש, שהכנסותיו נפגעו בשל המלחמה עקב מיעוט מבקרים. המדבריום הראה התאוששות קלה, כאשר בין החודשים ינואר-אפריל השנה ביקרו בו 160 אלף אנשים, מה שהניב הכנסה של 7 מיליון שקלים, אולם עדיין מצפים להכנסות גבוהות יותר בשל צפי הרבה יותר גדול של מבקרים.
למנכ"ל הבא מצפים גם אתגרים בנוגע להעסקת עובדים. לעובדי החברה אין הסכם קיבוצי מזה שנים רבות והם דורשים שוויון זכויות כמו של עובדי העירייה.
כולם מסכימים כי החברה ניצבת בפני אתגרים גדולים והשינויים המתוכננים ישנו את אופיה ופעילותה. היטיב לבטא זאת ראש העירייה רוביק דנילוביץ', המשמש גם כיו"ר דירקטוריון של החברה, בישיבה לאישור הדו"חות של 'כיוונים' שהתקיימה בחודש מאי: "כולם יצטרכו להסתגל לשינויים חדשים ויהיו שינויים, יהיו שינויים כי אנחנו רוצים להצליח".