מאבק הרשויות והנוסעים בקו הרכבת המערבי נשא פרי: שרת התחבורה, מרב מיכאלי, הודיעה כי הושג מתווה מוסכם - כולל מתן אלטרנטיבה להחלפת הרכבות באשקלון, הקצאת יעדים נוספים (ותחנות חדשות שקודם לכן לא היה אליהן קו ישיר מבאר שבע) והחזרת רכבות הלילה וסופי שבוע, כפי שהיה בעבר.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת באר שבע מרכז 22.6.20
תחנת רכבת באר שבע מרכז 22.6.20
תחנת רכבת באר שבע מרכז
(צילום: הרצל יוסף)
כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה הנהלת רכבת ישראל, כי בעקבות פרויקט חישמול המסילה בקו הנגב המערבי יתבצעו שינויים בתנועת הרכבות בקו זה החל מה- 13 בנובמבר הקרוב, במסגרתם יידרשו הנוסעים מבאר-שבע לתל-אביב להחליף רכבת בתחנת אשקלון, מה שהיה אמור להאריך את משך הנסיעה במספר דקות.
קראו גם:
על פי פתרון הביניים עד שיושלם פרויקט חישמול המסילה, תימשך תנועת רכבות הדיזל מבאר שבע לאשקלון, מה שלא יצריך החלפת רכבות לנוסעים שיעדם או מוצאם הוא תחנות נתיבות, שדרות ואופקים.
בעקבות מחאת ראשי הרשויות בעוטף עזה ופעילים חברתיים, בראשותם של אביחי שלי, ירון סמימי וטל סיגרון, הושג השבוע מתווה מוסכם על הצדדים, לפיו יתווספו לרשות הנוסעים בקו הנגב המערבי תחנות נוספות שעד עתה לא היה אליהן קו ישיר, כמו רחובות, לוד, באר יעקב, נתניה, חדרה, בנימינה וקיסריה.
בנוסף לכך, תוגבר תדירות הרכבות, כך שיופעלו מדי שעה החל מהשעה 6 בבוקר ועד לשעה 19:30.
על פי המתווה, השירות יפעל בשני הכיוונים מבאר-שבע דרך אופקים, נתיבות ושדרות לתל-אביב דרך אשקלון ורחובות וצפונה. בנוסף, עם פתיחת הקו החשמלי מאשקלון צפונה יוארכו שעות הפעילות הרכבתית בקו המערבי עד חצות במקום עד השעה 20:00 כיום. כמו כן תופעלנה רכבות בימי שישי ומוצאי שבת עם הצורך בהחלפה בתחנת אשקלון.
עוד הוסכם, כי כאשר יופעל קו הרכבת החשמלי יוחזרו רכבות הלילה וסופי השבוע לפעולה בקו הנגב המערבי. יצוין, כי המתווה ייכנס לתוקף עם הפעלת קו הרכבת החשמלי, כשמועד ההפעלה עדיין לא ידוע.
שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "כפי שהתחייבנו, משרד התחבורה ימשיך לפעול מול ועדת התיכנון (הות"ל) על מנת לקבל אישורים להמשך פרויקט החישמול בין אשקלון לבאר-שבע ומתוך כוונה לצאת להמשך הפרויקט במהירות האפשרית".
2 צפייה בגלריה
מובילי מחאת קו הרכבת הנגב המערבי.
מובילי מחאת קו הרכבת הנגב המערבי.
מובילי מחאת קו הרכבת הנגב המערבי.
(צילום: טל סיגרון)
מובילי המחאה, אביחי שלי, ירון סמימי וטל סיגרון, הביעו סיפוק מהמתווה שהושג, ואמרו: "משמעות קו הרכבת עבור תושבי הנגב המערבי שהוא נמצא בצמיחה מתמדת. לאחר שנודע לנו שמתוכננת הרעה משמעותית בתנאים, הבנו שחייב להיעשות מעשה. הקמנו עמוד מחאה שצבר כ- 9,000 חתימות, מה שעזר מאד לגייס את ראשי הרשויות שהבינו את חשיבות העניין. הצלחנו גם להגיע לשיח עם שרת התחבורה ועם מנכ"ל הרכבת עד למציאת הפתרון. זה היה ארוך ומייגע, אבל אנחנו שמחים על המתווה המוסכם".
לעדכונים - חדשות באר שבע