לאחרונה התקבלה ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה החלטה לפיה החל מה-13 בנובמבר, ולמשך כשנתיים, תופסק תנועת הרכבות הישירה מבאר-שבע לתל-אביב בקו הנגב המערבי וחזרה. כתוצאה מההחלטה, נוסעים ייאלצו לבצע החלפה והמתנה בתחנת הרכבת באשקלון, מה שאמור להאריך את משך הנסיעה לכל כיוון בכעשר דקות.
1 צפייה בגלריה
(תחנת הרכבת בבאר שבע. צילום: הרצל יוסף )
קראו גם >>
בקרב תושבי האיזור שורר זעם רב לאור אותה החלטה וביוזמת פעילים חברתיים, המובילים בעשור האחרון את פורום התחבורה הציבורית בנגב המערבי נפתח בתחילת השבוע קמפיין לביטולה של ההחלטה. עד כה חתמו כ-4,000 איש על עצומה בנושא.
"גם ככה שחקו והרעו את תנאי נסיעתנו ברכבות בשנה וחצי האחרונות", אומרים אביחי שלי, תושב נתיבות וירון סמימי, תושב מושב שוקדה, מובילי הפורום ויוזמי העצומה נגד החלטת רכבת ישראל ומשרד התחבורה, "בוטלו שמונה הרכבות המהירות שדילגו על תחנות בת ים וחולון בשעות העומס והנסיעה התארכה לנו בכ-30 דקות.
"בוטלו רכבות הלילה ומהשעה 20:15 אין לנו רכבות לחזור הביתה. גם בוטלו כלל הרכבות בסופי שבוע ומחמישי בערב ועד ראשון בבוקר אין לנו רכבות למרכז וממנו. אנו, תושבי הנגב המערבי, מתנגדים בתוקף ודורשים ממשרד התחבורה ורכבת ישראל לבטל לאלתר את ההחלטה הזו ולחשוב תחת זאת על דרכים יותר יצירתיות בנושא. אנו איננו אזרחים סוג ב'. בדרך הזאת פשוט הורגים את הפריפריה".
ההחלטה עוררה, כצפוי כעס רב בקרב תושבי האזור שהציפו את הרשתות החברתיות בתגובות נזעמות. "עצוב שלא סופרים אותנו", כתבה אחת מתושבות האזור, "את החיילים ואת האנשים שעובדים במרכז הארץ". תושבת נוספת ציינה, כי "הזלזול הזה בתושבי הדרום שובר שיאים. גם ככה הרכבת איטית ועוצרת בכל תחנה. לא ייאמן".
ברכבת ישראל רואים את התמונה אחרת ומציינים כי אותה החלטה היא פועל יוצא של פרויקט החישמול והתכנית להפעלת רכבות חשמליות חדישות.
"בהתאם לתכנון הפרויקט", נמסר בתגובה מרכבת ישראל, "אשר אושר ותואם עם משרד התחבורה, תחל בשבועות הקרובים הפעלתו של הקו החשמלי בין הרצליה לאשקלון בעוד שבשלב זה תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תמשכנה לקבל שירות באמצעות רכבות דיזל וצפויות לעבור חישמול בשלב מתקדם יותר של הפרויקט.
"עד לסיום השלב הנוכחי בפרויקט החישמול יתבקשו נוסעי התחנות האלה לבצע החלפת רכבות בתחנת אשקלון, אשר תאריך את בדקות ספורות את זמני הנסיעה. זאת, כאמור, באופן זמני עד השלמת תשתית החישמול בקו, אשר בימים אלה נידונה בוועדה לתשתיות לאומיות.
"מרגע אישור הוועדה, עבודת חישמול המקטע שבין אשקלון לבאר-שבע תיארך כשנה וחצי. לצד זאת, בשל הפעלת הקו באופן מלא בין הרצליה לאשקלון יוארכו משמעותית שעות הפעילות בכל תחנות הקו וכן תופעלנה רכבות בימי שישי ובמוצאי שבת, דבר שישפר את השירות הרכבתי לאזור הנגב המערבי".
ברכבת ישראל ציינו, כי משך הנסיעה בעקבות השינויים שייכנסו כאמור לתוקף בחודש הבא, יתארך כתוצאה מהחלפת רכבת באשקלון ב-11 דקות לנוסעים מתחנת הרכבת באופקים לתל-אביב, ובחמש דקות לנוסעים מתחנת נתיבות לתל-אביב.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב