יותר מ-7,000 מתושבי הנגב כבר חתמו על עצומה נגד החלטת רכבת ישראל לבטל את הקו הישיר מהנגב ובאר שבע לתל אביב. משמעות ההחלטה שתצא לפועל ב-13 בנובמבר - במקום לצמצם את זמן הנסיעה למרכז הארץ לשעה, הנסיעה צפויה להימשך כשעה וארבעים דקות.
2 צפייה בגלריה
אביחי שלי וראשי הרשויות בתחנת שדרו
אביחי שלי וראשי הרשויות בתחנת שדרו
אביחי שלי וראשי הרשויות בתחנת שדרו
(צילום: טל סיגרון)
בימים האחרונים הצטרפו גם ראשי הרשויות שדרות, אופקים, מרחבים, שער הנגב, בני שמעון, חוף אשקלון, שדות נגב ואשכול למאבק וחתמו על העצומה.
קראו גם >>
בעקבות ההחלטה לבטל את הקו הישיר לתל אביב, יאלצו הנוסעים להחליף רכבת באשקלון. משמעות ההחלטה היא התארכות של הקו וסרבולו.
על פי מובילי המחאה, בשנת 2015, לאחר שנפתחה תחנת הרכבת בשדרות, נאמר על ידי רכבת ישראל כי נסיעה משדרות לתל אביב תארך 45 דקות בלבד. בפועל היא מתארכת 75 דקות. הבדל של חצי שעה.
2 צפייה בגלריה
ראשי המאבק בתחנת נתיבות
ראשי המאבק בתחנת נתיבות
ראשי המאבק בתחנת נתיבות
(צילום: מטה המאבק לרכבת ישירה בנגב המערבי)
בשנת 2016 נפתחה תחנת הרכבת בנתיבות, עם הבטחה להגיע בתוך 65 דקות לתל אביב. בפועל הנסיעה נמשכת 86 דקות. הבדל של 21 דקות.
בשנת 2017 נפתחה תחנת הרכבת בעיר אופקים, כאשר אז הובטח לנוסעים כי יגיעו לתל אביב בתוך 75 דקות, מה שבפועל אורך 95 דקות.
"לכל אלו מתווספת כעת ההחלטה של משרד התחבורה ורכבת ישראל להאריך את הקווים בעוד כרבע שעה", אומרים במטה המאבק, "כידוע זה רק על הנייר ולא נלקחים בחשבון עיכובים ואיחורים תמידיים של הרכבת. במדינת הסטארטאפ ניישן היה מצופה שמגמות ילכו לכיוון ההפוך. במקום לקצר את זמני הנסיעה, בינתיים רק מאריכים אותם.
"פקידי רכבת ישראל השיתו את ההחלטה ללא חשיבה יצירתית למתן פתרונות חלופיים אפשריים כגון: תגבור כוח האדם בעבודות החישמול בלילות, דילוג תחנות בשעות העומס ומקביל תגבורן על ידי קווים אחרים, נסיעה על מסילה שמתחילה בקו בנימינה וכך נמנעת החלפת רכבת.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב