מצב חירום בנגב: על פי החלטת מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, פועלים מהבוקר (רביעי) כ- 600 שוטרים בפיקודו של מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, כנגד יעדי פשיעה ביישובי המגזר הבדואי בנגב ובעיר באר שבע. זאת בעקבות גל האלימות באזור בחודש האחרון בכלל וביומיים החולפים בפרט.
2 צפייה בגלריה
אכיפה מוגברת בנגב
אכיפה מוגברת בנגב
אכיפה מוגברת בנגב
(צילום: דוברות המשטרה)
קראו גם:
בפעילות נוטלים חלק שוטרי תחנות מרחב נגב, לוחמי יס"מ נגב, לוחמי יחידת יואב, לוחמי מג"ב, לוחמי מתפ"א, יחידת כלבנים דרום, היחידה האווירית. במשטרה מסבירים כי הפעילות מתבצעת בשלב הראשון תוך מיקוד אכיפה בעבירות האמל"ח והסמים ובשלב השני כפעילות אכיפה משולבת עם גורמי אכיפה אזרחיים.
עד כה נעצרו או עוכבו כ- 70 חשודים בביצוע עבירות, אותרו ונתפסו פריטי אמל"ח וחומרים שונים החשודים כסמים מסוג מריחואנה וחשיש. הפעילות טרם הגיעה לסיומה.
ביומיים האחרונים אירעו מספר רב של מקרי אלימות בבאר שבע וביישובי הנגב, בהם היו מעורבי בני המגזר הבדואי. בין היתר: קטטה מרובת משתתפים בקניון, הטרדת נשים ברחוב ושוד אלים בסופר.
(צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון פנים: "ניישם את התכניות בשטח"

בשעות הצהריים נפגש השר לביטחון פנים, עומר בר לב, עם ראשי הרשויות בנגב. "התפקיד שלי והאחריות שלי ושל ממשלת ישראל, היא לא רק להכין תכניות מוצלחות, אלא גם ליישם אותן בשטח ואנחנו הולכים ליישם", אמר. "מבחינת משטרת ישראל, נעשו שינויים משמעותיים, ובמשטרה לא אדישים למה שקורה, אך בעקבות קפיצת המדרגה במקרי האלימות מאז מבצע שומר החומות, הדבר אינו מורגש בשטח".
הפגישה התקיימה ביוזמת ראש מועצת להבים יוסי ניסן, שכינס כ- 15 ראשי רשויות יהודיות ובדואיות כדי לדון במשבר הביטחון האישי באזור. ניסן סיפר לשר על תחושות הפגיעה בביטחון האישי שחווים תושבי הנגב ואת התסכול של התושבים לנוכח העונשים המגוחכים שניתנים לעבריינים. "אנו שומעים את זעקת תושבי הנגב המדברים מדם ליבם. המשטרה לא אשמה, היא חלק בלתי נפרד מהפתרון ועלינו לחבק ולחזק את השוטרים שלא פעם מסכנים את חייהם במהלך פעילותם", אמר ניסן.
2 צפייה בגלריה
ראשי הרשויות בפגישה עם בר לב
ראשי הרשויות בפגישה עם בר לב
ראשי הרשויות בפגישה עם בר לב
(צילום: מקסים אוקנין)
ראש עיריית דימונה בני ביטון פנה לשר בר לב ואמר: "באת מהצבא, אתה מכיר ואתה מבין, אם אין לך משאבים זה לא יעבוד, אתה צריך ללחוץ עכשו לפני שיעבור התקציב. אתה שומע את כולם, קודם כל שהכסף יהיה אצלך ואז נרכיב תכנית ביחד. המשטרה עושה עבודה נפלאה, אבל הציבור לא מרגיש את זה, וקמות מילציות".
ראש עיריית ערד ניסן בן חמו אמר בפנייתו לשר: "תשקיעו בדברים עובדים. בכל עיר שיש שיטור עירוני זה עובד. אלה פרויקטים קיימים שלא צריך להמציא אותם. בערד הפשיעה פחתה בזכות זה".
מהמשטרה נמסר: "המשטרה מנהלת מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה באזור, ובפרט במחוללי הפשיעה, הבריונות והאלימות, באמצעות מגוון יחידות, כוחות, אמצעים ובאופן יזום והתקפי נגד תופעות פשיעה שונות המטרידות ופוגעות בתושבי האזור, במישור הגלוי והסמוי, במטרה לאתר ולהעמיד לדין את מחוללי הפשיעה באשר הם".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב