במסגרת מהלך שמוביל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, יושקעו בבאר שבע כ-2.7 מיליון שקל לטובת מערכת בקרת מזרקות שתניב חיסכון של כ- 233 אלף שקל בשנה לרשות המקומית. הסכום הוקצב לאחר שהעירייה נענתה לקול קורא של המשרד.
1 צפייה בגלריה
(מזרקה בבאר שבע. צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
הקמת מערכת בקרה חדשה ומודרנית תאפשר את חיבור כל המזרקות ומייצגי המים בעיר, שליטה, בקרה, מעקב וניתוח אחר הציודים והמערכות המותקנות במזרקות ובמייצגי המים, מסבירים בעיריית באר שבע. כמו כן תאפשר המערכת הוספה ושילוב אלמנטים וציודי שליטה ובקרה אשר ישפרו ויצמצמו את צריכות ואיבודי המים. המערכת תאפשר מעקב וזיהוי תקלות מקדימות בציודים אשר יצמצמו את עלויות התיקונים ויאריכו את אורך חייהם, חיבור למוקד העירוני הפעיל כל שעות היממה, זיהוי וטיפול בתקלות חירום, אשר זמן התגובה להם קריטי למניעת הרס ונזק בלתי הפיך לציודים ולמערכות הקיימות, ויצמצמו את עלויות תיקון הנזקים".
התמיכה במסגרת הקולות הקוראים מיועדת לפרויקטים שתקופת ביצועם לא תעלה על 24 חודשים ותחילת ביצועם לא יעלה על 12 חודשים, מיום מתן ההרשאה התקציבית. התמיכה ניתנה לאחר בחינה של הוועדה אשר הוקמה לנושא, על פי ניקוד תחרותי. המטרה היא להעניק תמיכה תקציבית בפרויקטים ובתוכניות אשר יביאו בסופו של דבר להגדלת ההכנסות או לחיסכון בהוצאות של הרשות המקומית.
אילן שוחט מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה , הנגב והגליל: "מהלך זה יביא לחיזוק הכלכלה המקומית והאיזורית של הרשויות המקומיות, יביא ליצירת מקורות הכנסה ויקדם פרויקטים שמניבים לרשויות המקומיות".
השר עודד פורר: ״מדובר בפרויקטים מחוללי שינוי בנגב ובגליל. 100 מיליון שקל (התקציב לכלל הפרויקטים) הינו סכום משמעותי להתרת חסמים תקציביים שיביאו לחיסכון בהוצאות הרשויות, להגדלת ההכנסותיהן ולפיתוח כלכלי איזורי, באופן אשר יטיב עם התושבים".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב