לראשונה, מלחמה ישירה מול איראן: מעט לפני השעה 2 לפנות בוקר (יום א') נורו טילים בליסטיים מאיראן אל באר שבע וישובי הנגב. ממד"א נמסר כי ילדה כבת 7 בפזורה הבדואית בגזרת ערד נפצעה ומצבה קשה. כך זה תועד בזמן אמת, כשכוחות צה"ל מיירטים את הטילים:


כאמור, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה ילדה בת 10 במצב קשה עם חבלת ראש כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת. פראמדיקית מד"א זוהר סרבינצקי סיפרה: "סמוך לכניסה לערד חברנו לרכב פרטי שהגיע מהפזורה. במושב האחורי היתה הילדה מעורפלת הכרה עם פציעה מרסיס בראש. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה".
מבית החולים סורוקה נמסר: "בעקבות מתקפת הטילים על אזור הדרום פונו לסורוקה 12 נפגעים - ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית ליד ערד שנפצעה קשה מאד, הועברה לחדר ניתוח ומאושפזת כעת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.׳בנוסף פונו 8 נפגעים במצב קל, חלקם נפגעו מרסיסים וחלקם תוך כדי ריצה למרחבים מוגנים, ו - 3 נפגעי חרדה".
בסביבות השעה 3 בלילה עדכן דובר צה"ל דניאל הגרי כי מספר מועט של טילים פגעו בבסיס של צה"ל בדרום, וגרמו לנזק קל בלבד לתשתית במקום. מאוחר יותר הותר לפרסום כי מדובר בבסיס נבטים של חיל האוויר.
כך זה נראה בשמיים מעל העיר ערד והאזור הלילה:



האזעקות הידהדו שוב ושוב בבאר שבע ובישובים רבים ברחבי הנגב, והתושבים מיהרו לממ"דים והמקלטים. בפיקוד העורף הורו לתושבים להיכנס למרחבים המוגנים ולהישאר בהם לפחות 10 דקות מזמן האזעקות.

קראו גם:

קודם לכן הערב הודיע פיקוד העורף על העלאת הכוננות בכל רחבי הארץ. בין היתר בוטלו כל פעילויות החינוך החל מהיום ונאסרו התקהלויות של מעל 1,000 בני אדם.

1 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
(צילום: פרטי)