מטח חריג של כ-18 רקטות ופצצות מרגמה נורה הבוקר (יום שני) מתחום רצועת עזה לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק לרכוש. ארגון הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות לירי.
1 צפייה בגלריה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
(צילום: יוגב עמרני)

סמוך לשעה 08:00 נשמעו אזעקות ביישובים עין השלושה, ניר עוז, דקל, סופה, שדה אברהם, חולית, יתד, נירים וכיסופים ותושבי אותם יישובים נקראו להיכנס למרחבים המוגנים.
מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי "בשעה האחרונה הופעלו רצף התרעות 'צבע אדום' במספר יישובים במועצה האזורית אשכול. ככל הנראה שוגרו כ-18 רקטות ופצמ"רים לשטחנו, מרביתן נפלו בשטחים פתוחים מחוץ ליישובים ורקטה אחת יורטה בהצלחה על ידי כיפת ברזל. אחת מהרקטות נפלה באזור גדר קיבוץ חולית. אין נפילות ופגיעות בתוך היישובים. אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק לרכוש".
בקרב תושבי האזור שוררת תחושה קשה בעקבות מטח הירי הבוקר. "אם עד עכשיו כבר התרגלנו בתקופה האחרונה ל'טפטופים' של ירי", אמר אחד מתושבי המועצה האזורית אשכול, "הרי שהבוקר זה באמת היה ירי בהיקף שלא חווינו כבר תקופה ארוכה מאז שהחלה המלחמה. כל זה קורה בתקופה שמדברים איתנו על חזרה ליישובים ועל תכניות לקראת שנת הלימודים הקרובה שאמורה להיפתח בעוד חודשיים.

קראו גם:

"היום, למשל, יוצאים הילדים שלנו לחופש הגדול ועדיין לא ברור בכלל היכן הם ילמדו ב-1 בספטמבר. יש אמנם החלטות של המועצה לגבי הלימודים התיכוניים שיתבצעו בקריית החינוך האזורית ליד קיבוץ מגן ולגבי בתי ספר יסודיים חלופיים באזור, אך במציאות ביטחונית כזו הרבה הורים חוששים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר.
"היה ברור לנו שכל עוד הלחימה ברצועה נמשכת, בעצימות כזו או אחרת, אירועים כמו הבוקר לא יפתיעו אותנו והירי לעבר היישובים שלנו יימשך בעוצמות כאלה ואחרות".