האם עובדי מדינה בבירת הנגב בדרך לשביתה? כל זאת בעקבות החלטה להעתיק 700 עובדי מדינה שמועסקים במבנה 'בית אושירה' בשדרות שז"ר בבאר שבע, אל מבנה חדש בשדרות רגר. ועדי העובדים של מס הכנסה, מע"מ, רשות הבדואים, משרד הקליטה ורשות מקרקעי ישראל במרחב הנגב, פתחו במאבק במסגרתו הוכרז סכסוך עבודה, שעלול להוביל להשבתה.
"מדובר בהחלטה שערורייתית שטומנת בחובה הרעת תנאים פגיעה חמורה בעובדים", אמר ממלא מקום יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, נורברט בוקובזה.
2 צפייה בגלריה
נציגי העובדים
נציגי העובדים
נציגי העובדים
(צילום: הסתדרות מרחב הנגב)
בדרך כלל מעבר למבנה חדש אמור להיות בשורה משמחת אך לא במקרה זה. לטענת העובדים, ישנם בקריית הממשלה החדשה ליקויים תכנוניים שעתידים לפגוע משמעותית ברווחת העובדים. למשל, טוענים העובדים, כי במבנה עתידים להיות 250 מקומות חניה בלבד עבור 1000 עובדים. עוד התברר להם, כי בתוך המבנה תפעל מעלית אחת שאמורה לשרת את כל עובדי המשרדים, דבר שייצור עומס רב בשעות הבוקר, וכן בשעות הצהריים, בעת יציאתם ממקום העבודה.
קראו גם >>
"מדובר במציאות בלתי אפשרית שתיצור גודש רב סביב המעלית שתגרום להמתנה של עובדים למעלית. מדובר בביטול זמן משמעותי שיביא לפגיעה משמעותית בעבודה", כך לדברי העובדים.
ממלא מקום יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב נורברט בוקובזה: "נוכח הסיטואציה הזו המשוואה היא פשוטה: ברגע שלעובדים לא טוב אז גם לאזרח לא טוב. אנחנו לא נזוז מהמבנה אפילו לא מטר אחד עד שהמדינה תשנה את החלטתה ותשים בראש סדר העדיפויות את רווחת העובדים.
2 צפייה בגלריה
המבנה בשדרות רגר
המבנה בשדרות רגר
המבנה בשדרות רגר
(צילום: הסתדרות מרחב נגב)
"ההסתדרות במרחב הנגב תתמוך ותלווה את מאבקם של העובדים לכל אורכו. נעמוד איתם בחוץ, נצעק את צעקתם ונילחם יד ביד את מלחמתם".
במשרד האוצר דוחים את טענות העובדים וההסתדרות על ליקויים בתכנון המבנה. בפנייתינו לפני שלושה חודשים נמסר ממשרד האוצר כי "המבנה המתוכנן למעבר בעוד כשנה, נבנה בסטנדרט גבוה ובהתאם לכל התקנים הנדרשים כיום. המבנה נגיש מאוד לתחבורה ציבורית ועם מקומות חנייה רבים במבנה ובסביבתו".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב