זה לא תירוץ: עובדי פקיד שומה בבאר-שבע כבר רגילים לשלל הסברים שמספקים להם בעלי עסקים במהלך מבצעי ביקורת ניהול ספרים שנערכים מעת לעת בעיר וסביבותיה. בימים אלה ערכו אנשי רשות המיסים מבצע נוסף שכזה בבאר-שבע, דימונה ונתיבות, והנה מקצת ההסברים שניפקו בעלי העסקים לליקויים שהתגלו בספרי העסק.
1 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המחשה
(shutterstock)
קראו גם >>
כך, למשל, אצל מאפרת כלות בבאר-שבע מצאו אנשי רשות המיסים כי בעוד שבספר ההזמנות של העסק רשומות פגישות עם לקוחות, הרי שבספר העסק לא קיים שום תיעוד ורישום של תשלומים מאותן לקוחות. לבעלת העסק כבר היה הסבר לכך. "שכחתי להוציא קבלות", היא אמרה לעורכי הביקורת, "אנחנו בני אדם".
בביקורת נוספת בבאר-שבע הגיעו המבקרים לפיצוציה שנרכשה על ידי עוסקת שהמשיכה לעבוד תחת שם העוסק הקודם, מבלי לפתוח תיק חדש במס הכנסה כנדרש. כשנשאלה על כך הסבירה בעלת הבית כי היא בתקופת ניסיון ולכן לא פתחה תיק.
בביקורת אחרת שנערכה אצל קוסמטיקאית בנתיבות נמצאו צ'קים בסכום של 4,800 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת העסק ציינה כי היא רושמת את הצ'קים רק לאחר שהם נפרעים.
ברשות המיסים ציינו, כי מבצע הביקורות התמקד בענפי המסחר, מתן השירותים ואצל בעלי מקצועות חופשיים, ובמהלכו נבדקו 39 בתי עסק, ביניהם עסקים שנמצאו בהם ליקויים בביקורות קודמות או עסקים שהתקבל לגביהם מידע על העלמת הכנסות, לכאורה.
במהלך המבצע נמצא כי חמישה בתי עסק מתוך העסקים שנערכה בהם ביקורת לא רשמו הכנסות כחוק. המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המיסים כנגד מעלימי מס והון שחור.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב