"לא התרגשתי כשנפתחה החקירה הסתמית ואני מסרב להתרגש מסגירתה", כך אמר היום (א') ח"כ אלמוג כהן מ"עוצמה יהודית" בעקבות ההחלטה לסגור את התיק שנפתח נגדו על אירוע שהתרחש לפני 11 שנה.
1 צפייה בגלריה
אלמוג כהן: "הסיירת תחולק לצוותים בבאר־שבע וביישובי האזור"
אלמוג כהן: "הסיירת תחולק לצוותים בבאר־שבע וביישובי האזור"
אלמוג כהן
(צילום: הרצל יוסף)

מדובר בתיק שנפתח בעקבות מידע שהגיע למשטרה אודות התנהלות אלימה לכאורה של כהן לפני 11 שנים, במהלך הפגנה ביישוב הבדואי חורה בעת ששירת אז כשוטר.
היום הודיעה פרקליטות מחוז הדרום לח"כ כהן, תושב אופקים, כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אימצה את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן וכלל הגורמים הרלבנטיים והחליטה לסגור את תיק החקירה נגדו.
כהן אמר בעקבות ההחלטה: "אין לי שום כוונה להרפות ידיי, על אף ניסיונות ההשתקה. איני מתנצל או מצטער על דבר שעשיתי בשירותי הארוך את מדינת-ישראל. התיק בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות נסגר בחוסר אשמה, מה שמחזק את טענותיי כי 'אין כלום כי לא היה כלום'".

החקירה: בשל חשד לתקיפה


ח"כ כהן נחקר בחודש ינואר האחרון בחשד למעורבותו באירוע שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה שהתקיימה ביישוב הבדואי חורה, עת שירת כהן כשוטר יס"מ במרחב הנגב.
הוא נחקר תחת אזהרה ביחידת להב 433 לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה אישרו לחקור אותו באזהרה בשל חשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות באותו אירוע, שהתרחש, כאמור, לפני 11 שנים.
חקירתו התבצעה בעקבות מידע עדכני אודות אירוע שהתקבל במשטרה. בחקירתו טען אז ח"כ כהן, כי פעל לפי הוראות מפקדיו באותו זמן וכי "אני גאה להיות לוחם. פעלתי כדין".
בהודעת הפרקליטות נמסר, כי "לאחר בחינת מכלול הראיות נמצא כי חומר הראיות אינו מבסס כל תשתית להעמדתו לדין".

קראו גם:
בתגובה על החלטת היועצת המשפטית לממשלה אמר השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, כי "התיק הזה לא היה צריך לבוא לעולם וטוב שהוא נסגר. לצערי, מדובר בשיטה מוכרת וידועה של גורמים במשרד המשפטים להחזיק תיקים, כביכול, פלילים נגד אנשי 'עוצמה יהודית' כדי להחזיק אותם בגרון. הגיע הזמן שבמשרד המשפטים יפסיקו עם השיטה הזאת. זו לא דרכה של דמוקרטיה".