ארבעה תושבי הכפר רחמה הסמוך לירוחם, נעצרו בשבוע שעבר בחשד שניסו להבריח אמצעי לחימה רבים מגבול ירדן, הכוללים 137 כלי נשק, 250 מחסניות וחלקי נשק רבים, בשווי כולל של כשישה מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנתפסו
כלי הנשק שנתפסו
כלי הנשק שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)

פרשת ניסיון ההברחה, שזכתה לכינוי "תכשיט בערבה", נחשפה בסוף השבוע האחרון, לאחר שימים אחדים קודם לכן סוכל ניסיון ההברחה על ידי שוטרי המחוז הדרומי בשיתוף כוחות של צה"ל מאוגדה 80.
במהלך החודשים האחרונים, כך הותר לפרסום, התנהלה ביחידת מג"ן של מרחב הנגב, ביחד עם יחידת מודיעין של המחוז הדרומי, חקירה סמויה, אשר זכתה לכינוי "תכשיט בערבה", נגד רשת הברחת אמצעי לחימה מירדן לשטח מדינת ישראל, ואשר על פי החשד, היו חברי הרשת אחראים להברחות ענק של כלי נשק ואמצעי לחימה אחרים.
לוחמי היחידה פעלו בערבה, בגבול ירדן, סמוך ליישוב צופר, במארבים ותצפיות בשילוב אמצעים טכנולוגיים במטרה להביא לסיכול הברחות האמל"ח.
במסגרת הפעילות שהתקיימה בתחילת השבוע שעבר התקבלה אינדיקציה מודיעינית של יחידת מג"ן, שעל פיה נערכו כוחות משטרה וכוח של צה"ל על הגבול סמוך ליישוב צופר, ובמהלך ההיערכות זיהו הכוחות מספר חשודים שהגיעו עם רכבם בסמוך לגבול עם ירדן וביצעו את מעצרם של שני מבריחים שהיו במקום ושל מנהל רשת ההברחה וסייען נוסף, שניסו אף הם להימלט מהמקום.

2 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנתפסו
כלי הנשק שנתפסו
כלי הנשק שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:

במהלך הפעילות נתפסו מספר שקים ותיקים אותם ניסו המבריחים להבריח בתוכם הוסלקו 137 כלי נשק, בהם 120 אקדחים, ו־17 רובים מסוג 'אם־16'. בנוסף לכך, נתפסו ברשותם של המבריחים חלקי נשק רבים המשמשים להסבת נשקים לכלי ירייה, בהם 35 מכלולי נשק, חלקי רובים, וכ־250 מחסניות של אקדחים ורובים.
החשודים שנעצרו הם תושבי הכפר רחמה שבפזורת ירוחם, בשנות ה־20 וה־30. הם נחקרו ביחידת מג"ן של מרחב הנגב, ומעצרם הוארך על ידי בית משפט השלום בבאר־שבע.

"לא עוצרים לרגע"


במשטרה ציינו כי מדובר בסיכול הברחת אמצעי לחימה מהגדולות ביותר שנחשפו בשנים האחרונות מגבול ירדן בשווי כולל של כשישה מיליון שקלים.
"סיכול ההברחה", נמסר מהמשטרה, "מנע החדרה של כלי נשק בלתי חוקיים לגורמים פליליים ופח"עיים הפוגעים בביטחונו ובשלומו של הציבור".
מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, ציין כי "אנחנו פועלים בכל החזיתות והזירות, לא עוצרים לרגע גם בלחימה, וגם מול הברחות האמל"ח, שהן חלק בלתי נפרד מהלחימה שלנו".
בכפר רחמה גינו את ניסיון הברחת הנשק, בו היו מעורבים תושבים מהכפר. "מי שעשו מעשה נפשע זה", אמר יו"ר ועד הכפר, עודה זנון, "צריכים להישפט על מעשיהם. רבים מתושבי רחמה שירתו ועדיין משרתים בצה"ל, חלקם נכי צה"ל. אני גמלאי של הצבא אחרי 30 שנות שירות. אנו מגנים בחריפות את המעשה, ולצד זה מבקשים להדגיש כי חשוב לא להכליל את כלל תושבי רחמה, שהינם אזרחים שומרי חוק. רבים מתושבי הכפר לקחו חלק פעיל בסיוע למאמצי המלחמה, בשמירה על ירוחם, ובדאגה לצרכיהם של אנשי כוחות הביטחון המשרתים באזור, ובימים אלה אף פועלים עם המשטרה להקמת כיתת כוננות".