לאחר הפוגה של כשלושה שבועות שנדמה היה כי באר-שבע מחוץ לשטח הירי מרצועת עזה, שבו האזעקות ומטחי הירי בבירת הנגב - מה שמציב דילמות בפני הורים האם לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך כאשר הירי שוב מחזיר אותם למציאות המורכבת.
2 צפייה בגלריה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
(צילום: דובר צה"ל)
אתמול בשעות הערב (יום שני) התחדש ירי הרקטות לעיר במטח שהזכיר לכולם שהמלחמה בעיצומה והאיומים עדיין לא הוסרו מפני הירי מרצועת עזה. זו היתה תזכורת למי שסבר כי אפשר לחזור לשגרה מלאה והחיים חזרו למסלולם.
הבוקר (יום שלישי) שוב היה מטח ירי על העיר כל זאת שעה לפני פתיחת הלימודים. גם הנחיות פיקוד העורף והעירייה שהלימודי יתקיימו כרגיל לא מרגיעה את ההורים, אלה מודאגים מאוד וחוששים מהבאות.
בקבוצות הפייסבוק של ההורים רבים מביעים את תסכולם מהמצב: "נראה תקין לשלוח ללימודים דקה אחרי האזעקות?" מתלוננת אמא לילדים.
אחרת כתבה: "לא שולחת את הילדים למסגרות במצב הזה, ואף אחד אצלנו לא מתכוון לשלוח ולקחת סיכון". עיקר החשש של ההורים מההסעה לבית הספר וביזרה הביתה: "אם האזעקה הזאת היתה חצי שעה מאוחר יותר כשמתחילים הפקקים וכל הילדים מחוץ לבתים אלוהים יודע מה היה קורה", כותבת אחת האימהות בהקשר של האזעקה וירי הטילים הבוקר.
2 צפייה בגלריה
הסעות תלמידים - תמונת פייסבוק
הסעות תלמידים - תמונת פייסבוק
ההורים מתלבטים אם לשלוח את הילדים
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

עיריית באר-שבע עדכנה הבוקר את ההורים, צוותי ההוראה והתלמידים בנוגע ללימודים: "לאחר התייעצויות עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף אנו מעודכנים מהם שאין שינוי במדיניות. לאור זאת, מערכת החינוך תפעל היום (יום שלישי) כמו שפעלה אתמול. עם פתיחת היום יתורגלו צוותי ההוראה והתלמידים כבכל יום את נוהל ' הכי מוגן שיש'. הורה שיחליט שלא לשלוח את ילדיו למערכת החינוך, לא חייב לשלוח. כל החלטה תתקבל בהבנה. אנו מצויים בקשר שוטף עם גורמי הביטחון, נמשיך ונעדכן בכל התפתחות".