מיזם יוצא דופן מסוגו להנצחתה של רב"ט אופיר דוידיאן ז"ל, תושבת מושב פטיש שבמועצה האזורית מרחבים, שנרצחה בבוקר השבת השחורה בשביעי באוקטובר במתקפת מחבלי החמאס על בסיס פיקוד העורף באורים.
4 צפייה בגלריה
אופיר דוידיאן ז"ל ואימה לילך
אופיר דוידיאן ז"ל ואימה לילך
אופיר דוידיאן ז"ל ואימה לילך
(צילום: באדיבות המשפחה)

בימים אלה הושקה ערכת איפור מיוחדת שהופקה על ידי חברת הקוסמטיקה השבדית "mist Stockholm", שהיא בבעלות שאול מועלם, מאפר ואיש עסקים ישראלי המתגורר בשבדיה זה 28 שנים, וזאת בעקבות בקשתה של לילך דוידיאן, אמה של אופיר, באמצעות חברת ילדות של בעלי החברה, להפיק את הערכה לזכרה של אופיר ז"ל.

מלאת אור וצבע


"היוזמה המיוחדת הזו", סיפרה השבוע בהתרגשות ל"מיינט באר שבע והנגב" לילך דוידיאן, האם השכולה, "נולדה לאחר שחברת ילדות שלי התוודעה לאסון הכבד שנפל עלינו. היא יצרה קשר עם שאול מועלם, שהוא בעלים של חברת קוסמטיקה גדולה וידועה בשבדיה, והוא מיד נענה ליוזמה הזו. אני מוקירה ומעריכה מאוד את היוזמה הזו".
דוידיאן מספרת על המחווה. "התרגשתי מאוד כאשר היוזמה הזו קרמה עור וגידים. אופיר היתה צעירה יפהפייה שאהבה טיפוח ואיפור. היא יכלה להיות סמל בינלאומי עם הפנים העדינות שלה והעיניים הטובות שלה. היא התאפיינה בטוב לב, היא היתה ילדה חייכנית, מלאת אור וצבע. אופיר היתה ילדה שמחה, צבעונית ורועשת. היוזמה הזו להנציח את זכרה באופן המיוחד הזה היא בהחלט ראויה. אני מודה לשאול מעומק ליבי על המחווה המרגשת והמדהימה שהוא עשה לזכר בתי הבכורה".

4 צפייה בגלריה
ערכת האיפור לזכרה של אופיר דוידיאן
ערכת האיפור לזכרה של אופיר דוידיאן
ערכת האיפור לזכרה של אופיר דוידיאן
(צילום: באדיבות חברת "מיסט שטוקהולם")

רב"ט אופיר דוידיאן ז"ל (18), ששירתה כמש"קית לוגיסטיקה בפיקוד העורף, נרצחה חודשים ספורים לאחר שהתגייסה לצה"ל, במהלך מתקפת מחבלי החמאס על הבסיס בו שירתה באותה שבת שחורה של השביעי באוקטובר.
אופיר, שהועלתה בדרגה לאחר נפילתה, הובאה למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין באופקים.

"הלב שלי נשבר"


בשיחה מיוחדת ממקום מושבו בשבדיה, ציין השבוע שאול מועלם, איש עסקים, מאפר מקצועי ובעלי בית הספר לאיפור מקצועי הגדול ביותר בסקנדינביה וחברת קוסמטיקה, כי "היוזמה הזו של הפקת ערכת האיפור לזכרה של אופיר דוידיאן ז"ל זה המעט שיכולתי לעשות. כישראלים אנחנו מרגישים נורא מאז אותה שבת של השביעי באוקטובר. כאשר הציעו לי להפיק את ערכת האיפור לזכרה של אופיר לא היתה לי שום התלבטות. הלב שלי נשבר כאשר שמעתי על המקרה הזה. הרגשתי שזו מצווה להיענות ליוזמה הזו ולשמח במקצת את המשפחה השכולה".
כיצד בעצם נוצר הקשר בינך לבין המיזם הזה?
"אני חבר טוב של סבין קול, חברת הילדות של לילך, האם השכולה, וכאשר היא סיפרה לי על הירצחה של אופיר, נשבר לי הלב ומיד נעניתי להרים את הכפפה ולהפיק את ערכת האיפור הזו. גייסתי את כל הצוות שלי, ובתוך יום אחד הופקה הערכה הזו. זה לא דבר של מה בכך, כאשר בדרך כלל הפקה כזו אורכת כשלושה חודשים".

4 צפייה בגלריה
אופיר דוידיאן ז"ל
אופיר דוידיאן ז"ל
אופיר דוידיאן ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

סבין, חברת ילדות של לילך דוידיאן, שיתפה בתנחומיה לחברת ילדותה ששכלה את בתה, וציינה כי "הלב בוכה איתך. כאשר קיבלתי את החדשות המרות, יצרתי קשר עם חברת הקוסמטיקה, שהבעלות שלה היא של יהודים וחברים טובים שלי, וביקשתי מהם להפיק צללית חדשה על שמה של אופיר ז"ל. כאשר קיבלתי חדשות טובות שהמוצר מוכן וקיבלתי עדכון שהוא כבר נמצא באתר למכירה, בכיתי מהתרגשות שהקדישו לאופיר מוצר שהוא רק על שמה. שכל העולם תמיד יזכור ולא נשכח".

יוזמה יפה


שאול מועלם מאפר זה 35 שנה. ב־28 השנים האחרונות הוא מתגורר ופועל בשבדיה. בית הספר לאיפור מקצועי שבבעלותו וניהולו הוא הגדול ביותר בסקנדינביה ויש לו מוניטין בינלאומי.
לפני מספר חודשים הוזמן המאפר הישראלי ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, להרצות בפני תלמידי בית הספר של מועלם, ובמסגרת הקשר ביניהם ביקש מועלם מירין שחף כי יסייע לו בחשיפת המיזם של הפקת ערכת האיפור לזכרה של אופיר דוידיאן ז"ל.

4 צפייה בגלריה
שאול מועלם. "המעט שיכולנו לעשות"
שאול מועלם. "המעט שיכולנו לעשות"
שאול מועלם. "המעט שיכולנו לעשות"
(צילום: פרטי)

"נעניתי מיד לבקשתו של שאול", סיפר השבוע ירין שחף, "ופרסמתי את דבר המיזם הזה ברשתות החברתיות. זו יוזמה יפה. שמחתי לסייע ולהיות שותף פעיל בהנצחה הזו תוך כוונה לתת תהודה למיזם הזה".
שאול מועלם מוסיף ומציין כי "לכל מי שרוכש את ערכת האיפור הזו יש לו זיכרון של אופיר ז"ל. אנחנו מוכרים את הערכה הזו במחיר עלות ואין לנו כל כוונה להרוויח מזה, אלא להתמקד בהנצחת זכרה של אופיר. זו מחווה למשפחה השכולה".