כשדרור אור דיבר על העסק שלו, עיניו נצצו בהתרגשות. "במחלבה שלנו יש מבחר מגוון של גבינות חלב בקר המיוצרות בעבודת יד. כמי שקשורים מאוד לאזור שלנו, חבל אשכול, יש לנו גם סידרה של גבינות הנושאות שמות הקשורים לאזור, כמו למשל גבינת 'כלנית', גבינת 'גררית' על שם נחל גרר שעובר בסמוך לנו, גבינת 'בשור' על שם נחל הבשור וגבינת 'סחף' הנושאת את שמו של נחל סחף הנושאת את שמו של נחל סחף, הזורם אף הוא באזור שלנו".
2 צפייה בגלריה
דרור אור ז"ל
דרור אור ז"ל
דרור אור ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

כך סיפר דרור אור, חבר קיבוץ בארי ומנהל המחלבה, בראיון שקיימנו איתו לפני ארבע שנים לעיתון 'ידיעות הנגב' לקראת חג השבועות. דרור אור שימש חוץ מהיותו מנהל המחלבה גם כגבן הראשי של המחלבה.
אמש (יום ה') בשעת לילה מאוחרת הודיע קיבוץ בארי על הירצחו של דרור אור (49) באותה שבת שחורה של 7 באוקטובר במהלך מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס. גופתו מוחזקת מאז בידי החמאס ברצועת עזה. אשתו יונת ז"ל, שהיתה מעצבת רהיטים, נרצחה באותה שבת בביתם שבקיבוץ ושני ילדיהם עלמה (13) ונעם (17) נחטפו לרצועת עזה.
עלמה ונעם שוחררו משבי החמאס במסגרת הפעימה השנייה של עסקת החטופים ב- 25 בנובמבר. בנם הבכור של יונת ודרור זיכרונם לברכה, יהלי בן ה- 18, שהיה אז בשנת שירות באזור הצפון ולא שהה באותה עת בקיבוצו, ניצל ממתקפת הטרור.

2 צפייה בגלריה
דרור אור ז"ל
דרור אור ז"ל
דרור אור ז"ל
(צילום: יהל בטיטו)

בהודעת קיבוץ בארי נמסר אמש, כי "קיבוץ בארי שבור לב עם היוודע הירצחו של חברנו האהוב דרור אור שנחטף מביתי בשביעי באוקטובר על ידי חמאס. ועדת מומחים שהתכנסה היום בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, גורמי המודיעין, משטרת ישראל, משרד הדתות והרב הראשי לישראל, קבעה על פי הממצאים שהוצגו בפניה כי דרור אור ז"ל אינו בין חיים וגופתו נחטפה ומוחזקת על ידי ארגון הטרור האכזרי חמאס".
במשך תקופה ארוכה הוגדר דרור אור כחטוף ובמשפחתו ובקיבוצו ייחלו לשובו בחיים מהשבי, אך אמש, כאמור, נגוזה אותה תקווה.
"קהילת בארי", נמסר בהודעת הקיבוץ, "החזיקה כל העת בתקווה כי דרור ישוב בחיים מהשבי לחיק ילדיו, הוריו, אחיו ואחותו. כל יום שעובר הורג את החברים שלנו, את המשפחות שלנו. חייבים לעשות הכל כדי שכל החטופים יחזרו לחיק משפחותיהם. האוויר שלנו נגמר".
ממטה משפחות החטופים נמסר הלילה, כי "מטה משפחות החטופים מרכין ראש בצער ובלב שבור בעקבות הקביעה כי דרור אור ז"ל נרצח בשביעי באוקטובר וכי גופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס. המטה ימשיך ללוות ולתמוך במשפחה בשעתה הקשה ועד שתוחזר גופתו לישראל".

קראו גם:

דרור אור גם ליווה את תום קרבונה, בן הקיבוץ, שיזם פרויקט של ייצור יין, הנושא את השם 'בארי'. "דרור ואני", סיפר לנו תום קרבונה בראיון ערב חג הפסח האחרון, "היינו מתוכננים לשיתוף פעולה של מחלבה וייצור יין מקומי. באותה שבת של השביעי באוקטובר הכל נקטע. אני מתפלל ומייחל שדרור, יחד עם כל החטופים והחטופות, יחזור במהרה הביתה ונחדש את שיתוף הפעולה שלנו".
אמש, למרבה הצער, התברר כי התקווה לחידוש אותו שיתוף פעולה כבר לא תתגשם.