ביום שני השבוע החליטה הוועדה לתכנון ובנייה לאשר להפקדה את התוכנית להתחדשות במתחם וינגייט בשכונה ג' בבאר־שבע. התוכנית, ביוזמת עיריית באר־שבע, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והמינהלת העירונית, משתרעת על שטח של כ־32 דונם והיא ממוקמת בלב שכונה ג' במתחם הרחובות וינגייט - השלום וגוש עציון.
2 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט בשכונה ג'
הדמיית הפרויקט בשכונה ג'
הדמיית הפרויקט בשכונה ג'
(הדמייה: kesem 3d)
התוכנית במסגרת פינוי־בינוי כוללת 799 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של שבע עד תשע קומות ובשלושה מגדלים בני 17 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 160 מהן יהיו דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, כוללת התוכנית כ־5,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ־3,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כיכר חדשה, וכשלושה דונם של שטחים פתוחים.
כיום יש בתחום התוכנית 175 יחידות דיור בארבעה מבני רכבת בני שלוש עד ארבע קומות, שייפונו לטובת הפרויקט החדש.
"שכונה ג' היא בעלת הנגישות הטובה ביותר בבאר־שבע", ציין מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, "עם קירבה לשתי תחנות הרכבת ולמרכז העיר, ולכן היא פוטנציאל נהדר להתחדשות עירונית".

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה. התושבים רוצים קודם כל ביטחון
(צילום: דוברות המשטרה)

מנהל אגף בכיר ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: "התוכנית שאושרה היא צעד חשוב במימוש המדיניות להתחדשות שכונה. התוכנית שאושרה להפקדה מייצרת סביבה עירונית איכותית, מרחב עבור הולכי רגל ותושבים בני כל הגילאים, ועירוב מוצלח בין מגורים, מסחר ומבני ציבור".
ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', ציין בעקבות החלטת הוועדה המחוזית, כי "התקדמנו בצעד חשוב לחידוש שכונה ג' הוותיקה, בלב רובע החדשנות של באר־שבע. התוכנית להתחדשות מתחם וינגייט משתלבת בחזון העירייה כפי שבא לידי ביטוי בתוכניות המתאר והמדיניות, וכן בהסכם הגג המחודש, המדגישים את הצורך בחידוש השכונות הוותיקות בעיר, לצד פיתוח השכונות החדשות".

בעיות בשכונה


למרות המיקום האטרקטיבי שלה בלב באר־שבע, שכונה ג' סובלת מלא מעט בעיות לאורך השנים. תושבים בשכונה העידו לא פעם על תקריות ועימותים מול נערים, בני משת"פים, ששוכנו בשכונה. לכך אפשר להוסיף מספר מקרי שוד שאירעו בשנים האחרונות, בעיקר במספר פיצוציות.

קראו גם:

"יש אזורים בשכונה שלא נעים להסתובב בהם בשעות החשיכה", מספר אברהם (60), תושב ותיק שמתגורר סמוך לרחוב השלום. "מבחינתי, צריך לדאוג קודם כל לביטחון. יש אזורים רבים בהם סטודנטים גרים ושם עוד יש תנועה, אבל זו כמו שכונה בתוך שכונה. לצד המקומות האלה יש רחובות מוזנחים עם תשתיות מיושנות ואנשים לא יוצאים מהבית אחרי שמונה בערב. אנחנו שומעים כבר זמן רב על התוכניות לשנות את פני השכונה, ואני מקווה שיינתן דגש על כל האזורים ולא רק על האזור שעליו מתוכננים לקום הבניינים. אם תשאל את התושבים הוותיקים בשכונה מה מטריד אותם, רובם יגידו לך שנושא הביטחון האישי".