"שום עונש, בד ככל שיהיה, לא יחזיר לי את אבי, זיכרונו לברכה. מה שיישאר זה הזיכרון, התמונות והסרטונים שאנחנו לא מפסיקים לראות ולהראות לנכדים, שחלקם לא זכו להכיר את סבא שלהם שנרצח. יש אור בקצה המנהרה. זה לא מקהה את הכאב, אבל יש נחמה בכך שהצדק יצא לאור". כך אומרת השבוע ל"מיינט באר שבע" נעמי אלתר, אלמנתו של אבי אלתר ז"ל, שהוכה למוות בידי דוד בוקובזה בחודש אפריל 2017.

3 צפייה בגלריה
נעמי אלתר ובני משפחה בבית המשפט. הגיעו לכל הדיונים
נעמי אלתר ובני משפחה בבית המשפט. הגיעו לכל הדיונים
נעמי אלתר ובני משפחה בבית המשפט. הגיעו לכל הדיונים
(הרצל יוסף)
בתחילת השבוע גזר בית המשפט המחוזי בבאר־שבע על בוקובזה 35 שנות מאסר בעקבות הרשעתו בעבירות של המתה, ניסיון רצח, תקיפה, הצתה ועבירות נשק. בוקובזה הורשע בעבירות אלה לאחר שגרם למותו של חברו אבי אלתר ז"ל וניסה לרצוח גם את גרושתו ולהצית את דירתה.

התמודדות ארוכה

"במשך יותר משש שנים אנחנו מתמודדים עם האירוע הזה", מספרת נעמי אלתר. "הלכנו לכל הדיונים בבית המשפט והסתכלנו בלבן של העיניים של מי שרצח את אבי, זיכרונו לברכה. מעולם לא התלהמנו במהלך הדיונים, גם לא ביזינו את בית המשפט. שמענו את כל הדיונים. בכל דיון, בכל ההליכים המשפטיים זה מציף אותך מחדש וזה נמשך כל הרבה זמן".
מה התחושות לאחר שניתן גזר הדין?
"העונש לא יחזיר לנו את אבי, שום עונש לא יחזיר לנו את האהוב שלנו. אבי לא זכה לחוות את חתונת בנו וגם לא את הולדת שני הנכדים שנולדו לאחר הירצחו. אני מקווה שהעונש שהוטל על הרוצח יגרום למישהו לחשוב לפני שהוא הולך לעשות מעשה דומה, שהוא גם הורס את משפחת הקורבן וגם את משפחתו שלו. התחושה מאז אותו אסון היא תחושה של משפחה שכולה. איבדנו את היקר לנו, ואני רוצה לחזק משפחות שעוברות אירוע שכזה. הכאב לא מרפה גם בחלוף השנים".
איך ממשיכים מכאן ואילך?
"במצב כיום אני רוצה לשקם את המשפחה. עברנו שנים לא קלות. ללא תמיכת המשפחה אני לא יודעת היכן הייתי כיום. אנחנו עוברים תהליך של כאב ושל שיקום. יש נחמה שהצדק יוצא לאור. זה ילווה אותי עד יומי האחרון".

הצית את עצמו

תזכורת: בשלהי חודש אפריל 2014, בעת שדוד בוקובזה ואשתו לשעבר היו בהליכי גירושין, חטף בוקובזה את שתי בנותיהם הקטינות וטס איתן לתאילנד. מבצע משטרתי, בשיתוף גורמים בינלאומיים, הוביל לאיתורו של בוקובזה ולהחזרת הילדות ארצה לחזקת האם. בוקובזה חזר ארצה ונעצר.
הוא הועמד לדין ונידון למאסר של 17 חודשים שממנו הוא שוחרר בסוף חודש יולי 2016. עשרה חודשים לאחר מכן פתח בוקובזה במסע נקם שבמהלכו בתוך יום אחד הרג את חברו אבי אלתר ז"ל באמצעות אלה טלסקופית, רובה קשת וחיצים.
בוקובזה הותיר את אלתר מתבוסס בדמו על רצפת החדר ויצא מהדירה לא לפני שנטל את אקדחו של אלתר ועשה את דרכו לביתה של גרושתו, שם ניסה לרצוח אותה באמצעות האקדח כשבנותיו עדות למעשיו. בהמשך, בוקובזה אף הצית את דירת גרושתו ומאוחר יותר נסע לירושלים והצית את עצמו בתוך רכבו בסמוך לחניון בית המשפט העליון.

3 צפייה בגלריה
 אבי אלתר ז"ל
 אבי אלתר ז"ל
אבי אלתר ז"ל
(באדיבות המשפחה)

"אני מקווה שהעונש שהוטל על הרוצח יגרום למישהו לחשוב לפני שהוא הולך לעשות מעשה דומה, שהוא גם הורס את משפחת הקורבן וגם את משפחתו שלו"
במהלך המשפט כפר בוקובזה בחלק מעובדות כתב האישום ואת חלקן אישר, אך למעשה שלל את המניע שיוחס לו לביצוע המעשים.
בגזר הדין ציינו השופטים יעל רז־לוי, גילת שלו ואהרון משניות, כי "תיקים רבים כבר ראינו למגינת ליבנו בשנותינו בכס השיפוט, אך קשה לזכור מקרה כמו זה בו בוצעו מעשים כה חמורים כלפי קורבנות שונים ובמוקדים שונים, באופן כה מתוכנן ובקור רוח מתוך רגשות נקמה ומחשבות על פגיעה באחרים תוך התעלמות גמורה מחייהם של אחרים".
לאחר מתן הכרעת הדין והרשעתו של בוקובזה הגישה התביעה לבית המשפט תסקיר נפגע עבירה העוסק במשפחתו של אבי אלתר המנוח. בתסקיר מתוארת תחושת ההלם שפקדה את בני משפחתו של אלתר ז"ל והקושי לעכל את הבשורה הקשה בדבר מותו.
משפחתו של אלתר ז"ל, כך צוין בתסקיר שהוגש לבית המשפט, חיה בתחושה של חרדה ופחד, והידיעה כי אביהם נרצח באכזריות רבה כל כך בידי מי שהיה מכר של המשפחה במשך שנים רבות היא מטלטלת עבורם.
"מרכזיותו ומעורבותו של המנוח בחייהם של כל אחד מבני המשפחה עומדת במרכזן של תחושות חוסר ואובדן, אשר הביאו לטלטלה בחיי המשפחה", נכתב בתסקיר. "ניכר שהם מתמודדים עם חוויית החמצה משמעותית על כל שיכול היה לקרות בקשר עם המנוח, אך לא יתגשם".

גרם סבל רב


את משפחתו של אבי אלתר ז"ל ליווה הסיוע המשפטי של משרד המשפטים במסגרת תוכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה). בתגובה לגזר הדין בעניינו של דוד בוקובזה, שגרם למותו של אבי אלתר ז"ל, נמסר מהסיוע המשפטי: "לאחר הליך משפטי ארוך של שש שנים הרשיע בית המשפט את הנאשם בהמתה בנסיבות של אחריות מופחתת, שהעונש המירבי בצידה הוא 20 שנות מאסר, ניסיון לרצח גרושתו, תקיפה, הצתה ועבירה של החזקת נשק. על אף אכזבתה של משפחת המנוח כי הנאשם הורשע בהמתה באחריות מופחתת ולא ברצח, בית המשפט מיצה עימו את הדין בדמות גזירת עונש משמעותי בגין כל עבירותיו".
עוד נמסר מהסיוע המשפטי: "משפחת המנוח כואבת את לכתו של יקירם, בעל, אב וסב אוהב, אשר ראה בנאשם חבר, ניסה לסייע לו, כאשר זה האחרון פעל מתוך תחושת נקם ושנאה כלפי כל הסובבים אותו, ניהל הליך פלילי שנמשך שנים רבות והטיל סבל ומורא על המשפחה. בית המשפט אמר את מה שגם המשפחה כואבת כבר שנים - נטילת חיים של אדם, נקיטת אלימות כה חמורה ושימוש בהליכים משפטיים כדי להטיל סבל נוסף על המשפחה, אינם דבר שכחברה מתוקנת עלינו לקבל".

מסע הנקמה של דוד בוקובזה:


באפריל 2014, בעת שדוד בוקובזה ואשתו לשעבר היו בהליכי גירושין, חטף בוקובזה את שתי בנותיהם הקטינות וטס איתן לתאילנד. מבצע משטרתי, בשיתוף גורמים בינלאומיים, הוביל לאיתורו ולהחזרת הילדות ארצה. בוקובזה נעצר, הועמד לדין ונידון למאסר של 17 חודשים שממנו הוא שוחרר בסוף חודש יולי 2016.
3 צפייה בגלריה
דוד בוקובזה, השבוע בבית המשפט. הותיר את אלתר מתבוסס בדמו
דוד בוקובזה, השבוע בבית המשפט. הותיר את אלתר מתבוסס בדמו
דוד בוקובזה, השבוע בבית המשפט. הותיר את אלתר מתבוסס בדמו
(הרצל יוסף )

קראו גם:

עשרה חודשים לאחר מכן הרג, כאמור בוקובזה את חברו אבי אלתר ז"ל באמצעות אלה טלסקופית, רובה קשת וחיצים. הוא נטל את אקדחו של אלתר ועשה את דרכו לביתה של גרושתו, שם ניסה לרצוח אותה באמצעות האקדח כשבנותיו עדות למעשיו.