תושב באר שבע (40) ייכנס לכלא לאחר שהצית את דלת דירתה של אמו. על פי כתב האישום, האיש החליט להצית את דלת הבית על מנת לגרום לאמו ואחיו לצאת, ולפתוח את הדלת הנעולה.
1 צפייה בגלריה
(כבאית | צילום המחשה: איילת רוטה)
מעובדות כתב האישום המתוקן עלה, כי הנאשם התגורר לסירוגין בבית אמו בבאר שבע, וכי באחד הימים, בשלהי חודש נובמבר האחרון, בשל עימותים בינו לבין בני משפחתו, נסעו אמו ואחיו של הנאשם לביתה של אחותו. בטרם עזבו את הבית השאירו לנאשם, אשר לא נכח באותה עת בבית, תרופות ובגדים מחוץ לדלת הכניסה של הבית.
קראו גם:
למחרת, בשעת בוקר מוקדמת, הגיע הנאשם אל הבית ודפק על דלת הכניסה. משלא נענה סבר שבני משפחתו נמצאים בפנים, ואינם פותחים לו את דלת הכניסה בכוונה. על כן החליט להצית את דלת הכניסה על מנת שיריחו את העשן ויפתחו. לפי כתב האישום, האיש הדליק סיגריה, הצית באמצעותה קרטון שהצית את דלת הכניסה לדירתה של אמו.
בסמוך לכך עזב הנאשם את המקום, התקשר למשטרה והודיע כי שרף את דלת הכניסה, ואף איים לפגוע בעצמו. כוחות הכיבוי שהוזעקו למקום כיבו את השרפה, שגרמה לנזק קל.
טרם נגזר דינו הכחיש הנאשם כי ביצע את העבירה, שיוחסה לו, על רקע סכסוך משפחתי וטען כי ביצע את העבירה על מנת שהעשן יגרום לבני משפחתו לפתוח את דלת הבית. הנאשם גם ציין כי מאז אותו אירוע הוא השלים עם אמו ושילם על הנזק שנגרם, וכי השמתו מאחורי סורג ובריח לא תעזור לאמו. עוד הוא ציין, כי, "אני מתבייש במעשיי".
בגזר הדין ציין השופט יובל ליבדרו, כי "לא למותר לציין, כי החלטת הנאשם להתקשר למשטרה בסמוך למעשה ההצתה הובילה בסופו של יום גם לצמצום הנזק שנגרם. שילוב זה של נתונים הקשורים במצבו הנפשי של הנאשם מצדיק אפוא התייחסות שונה ומקלה במקצת עם הנאשם, גם ביחס לעונשים קודמים שהוטלו עליו, לרבות בגין ביצוע עבירות דומות".
השופט יובל ליבדרו נתן משקל לעברו הפלילי של הנאשם, הכולל 17 הרשעות קודמות, לרבות בעבירות אלימות ועבירות הצתה בגינן נדון הנאשם בעבר לתקופות מאסר שונות וכאמור, גזר עליו 22 חודשי מאסר בפועל.
לעדכונים - חדשות באר שבע