על אף התנגדות נמרצת ומחאות של תושבים בגיבויו של ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', משרד העבודה והרווחה פתח הוסטל לנשים מכורות בשכונת רמות בבאר־שבע.
1 צפייה בגלריה
 שכונת רמות. "זה חוסר התחשבות"
 שכונת רמות. "זה חוסר התחשבות"
שכונת רמות. "זה חוסר התחשבות"
(צילום: הרצל יוסף)
זה כמה חודשים פעלו תושבי השכונה כדי למנוע את פתיחת ההוסטל לנשים מכורות לסמים ולאלכוהול באחד מרחובות השכונה. בתחילת השנה המחאה נשאה פרי, והוחלט לחפש מיקום חלופי למעון.
קראו גם:
אלא שבשבועות האחרונים חלה תפנית ומשרד העבודה והרווחה החליט שפתיחת מעון לנשים מכורות ברחוב שבו שוכנים בתים צמודי קרקע, ולא הרחק מבית ספר יסודי וגני ילדים, אינה אמורה לפגוע בתושבים, למרות טענותיהם של דיירי הרחוב שפתיחת המעון תפגע בערך הדירות, מצד אחד, ותחשוף את הילדים לדיירות ההוסטל, מצד שני.
"זה חוסר התחשבות ופגיעה בדיירים", אומרת תושבת המתגוררת ברחוב שנפתח בו ההוסטל. "מכל המקומות בבאר־שבע מצאו לפתוח הוסטל רק ברחוב שלנו? בושה וחרפה שמשרד ממשלתי בישראל לא מתחשב במה שזה יעשה לילדים שלנו. קל לבוא בביקורת נגדנו, אבל ברגע שהילד שלך משחק בחוץ ורואה מולו דברים כאלה, זה משפיע עליו. זאת החלטה אומללה שפוגעת בשלווה שלנו".
תושבת השכונה: "קל לבוא בביקורת עלינו, אבל ברגע שהילד שלך משחק בחוץ ורואה מולו דברים כאלה, זה משפיע עליו. זאת החלטה אומללה"
לפני כמה שבועות נפגשו נציגי העירייה ותושבי השכונה עם נציגי משרד הרווחה כדי למנוע את פתיחת המעון, אולם ללא הצלחה. עם זאת, כך נודע ל"ידיעות הנגב", ייעשו מאמצים לסייע לתושבים שהתלוננו, לרבות תגבור מערך האבטחה והגבלת זמן פעילות ההוסטל במתכונתו הנוכחית לשנה אחת בלבד.
ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "אנו מברכים על פתיחת הבית החדש בבאר־שבע שהוקם כדי לתת מענה לנשים עם התמכרויות מאזור הדרום, זאת כחלק משירותים חדשים בפריסה ארצית שמפתח משרד העבודה והרווחה לאנשים עם התמכרויות".
לעדכונים - חדשות באר שבע