בטקס מרגש שהתקיים היום (ג') נחנכה היום חורשת הפלמ"ח בסמוך לבניין המועצה האזורית רמת הנגב.
החורשה שהוקמה בשנת 1998 ונקראה על שמו של אנטואן דה סנט-אקזופרי - מחבר הספר הנסיך הקטן, הוזנחה ברבות השנים ולפני שנתיים, הוחלט על ידי ראש המועצה, ערן דורון, לחדש באופן משמעותי את החורשה לרגל ציון 80 שנה ליסודו של הפלמ"ח.
1 צפייה בגלריה
ראש מועצת רמת הנגב, ערן דורון, בחנוכת חורשת הפלמ"ח
ראש מועצת רמת הנגב, ערן דורון, בחנוכת חורשת הפלמ"ח
ראש מועצת רמת הנגב, ערן דורון, בחנוכת חורשת הפלמ"ח
(צילום: דוברות מועצת רמת הנגב)
בשל כך הושקעו תקציבים ומאמצים שכללו שתילת עצים חדשים על ידי קק"ל, חודש קו המים, הונחה תשתית להשקיה, נסללו שבילי בטון, הונחו ספסלים חדישים וחודשה הבאר הנבטית ההיסטורית.
קראו גם:
החורשה המחודשת תהיה פתוחה לציבור ותשמש כאתר מורשת והנצחה עבור משפחות, בני נוער וקבוצות מכל רחבי הארץ. לשם כך גם הוכן משחק טריוויה אינטראקטיבי ברחבי החורשה - "מסע במדבר", המחבר בין סיפורי גבורה השזורים בסביבה ובמקום של לוחמי הפלמ"ח, שלחמו יד ביד יחד עם החלוצים שבאו ליישב את הנגב ובזכותם היום הנגב חי, שוקק ופורח.
ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון אמר באירוע: "באופן סימלי, טקס חניכת חורשת הפלמ"ח יצא יום אחרי יום הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, ממפקדי הפלמ"ח. הקמת חורשת הפלמ"ח היא ביטוי לזכר הפלמ"ח, במלאות 80 שנה להיווסדו, וערכיו: נועזות, חדשנות אך לא פחות חשוב מכך, חלוציות והתיישבות בכל חלקי הארץ מהגליל ועד לנגב. ערכים שמדינת ישראל צריכה להזכיר לעצמה בימים אלו".