פרשת סחיטת דמי חסות ואיומים קשים בהיקף של מאות אלפי שקלים נחשפה השבוע עם הגשת כתב אישום נגד שישה תושבי הפזורה הבדואית בבית המשפט המחוזי בבאר־שבע.
1 צפייה בגלריה
כביש 6 באזור הנגב
כביש 6 באזור הנגב
כביש 6 באזור הנגב
(הרצל יוסף)
קראו גם:
חשיפת הפרשה התאפשרה בזכות שלושה סוכנים סמויים שהפעילה המשטרה. הסוכנים הצליחו להביא להפללתם של שישה נאשמים, שעל פי כתב האישום שהוגש נגדם, סחטו באיומים קבלנים ומשפחות מהמגזר הבדואי.
עם התקדמות עבודות הפיתוח והתשתית באזור אום בטין לקראת סלילת הקטע הדרומי של כביש 6, התגלה שהמשפחות המתגוררות לאורך תוואי הכביש המתוכנן אינן עוברות למגרשים החליפיים שהוקצו להן. הסיבה - אדם המתגורר בסמוך החליט שהשטח שייך לו ושכל הקבלנים מחויבים בשירותי שמירה שהוא אמור לספק.
כתב האישום שהגישה באת כוח הפרקליטות עו"ד טלי פלדמן, מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, שמונה אישומים של עבירות קשירת קשר לפשע וסחיטה באיומים
בעקבות מידע שהגיע לחוקרי יחידת יואב שבמחוז הדרומי של המשטרה, נפתחה חקירה סמויה שבמהלכה הופעלו שלושה סוכנים סמויים במשך כחצי שנה. במהלך הפעלתם של הסוכנים נאספו ראיות שהצביעו על סחיטה באיומים קשים בהיקפים של מאות אלפי שקלים של קבלני עבודות הפיתוח ושל המשפחות שהיו אמורות לעבור לשטח החליפי. בשל כך לא התאפשר להמשיך את עבודות התשתית ואת סלילת כביש 6.
"אף אחד לא יכול לבוא ולגור שם בלי הסכמתנו", אמר אחד הנאשמים בחקירתו במשטרה, "יש לנו מנטליות בדואית ויש כבוד בין השבטים. אף אחד לא גר ולא רוכש בקרקע של השני כל עוד לא הגענו להסכמה. מזה יוצא ריב וזה יוצר רציחות של אנשים".
באחת הפעמים, כך עלה בחקירה, בא לשטח אופנוען רעול פנים, ניגש לקבלן שעבד במקום ואיים עליו בנוסח, "תצא מהשטח, לא כדאי לך להסתבך". בפעם אחרת דרשו הנאשמים לאחר איומים לשכור אך ורק את שירותי השמירה שהם מציעים.
עם המעבר לשלב החקירה הגלויה עצרו חוקרי המשטרה לפני כחודש את ששת החשודים במעשי הסחיטה באיומים. כמו כן חולטו כלי רכב ורכוש שלפי חשד המשטרה נרכשו בכספים שקורבנותיהם העבירו להם לאורך השנים.
כתב האישום שהגישה באת כוח הפרקליטות עו"ד טלי פלדמן, מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, שמונה אישומים של עבירות קשירת קשר לפשע וסחיטה באיומים. יתרה מזו, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים.
שלושה מהנאשמים מכחישים את המיוחס להם. עוד נאשם הודה במיוחס לו, אבל טען שלא הייתה לו כוונה לאיים, ואילו שני נאשמים נוספים הכחישו תחילה את מעורבותם בפרשה, אבל בהמשך החקירה הודו שהיו בשטח.
לעדכונים - חדשות באר שבע