בשנים האחרונות סובלים תושבי עומר מאירועים רבים של ירי מהישובים הסמוכים, אשר מסתיימים לא פעם בפגיעות בבתי התושבים, מציאת קליעים בחצרות הבתים ובגילוי של חורים ופגיעות בכלי רכב. החשש שאנשים יפגעו כתוצאה מהירי מדיר שינה מעיני רבים מהתושבים, שחוששים שהתופעה של הירי תלך ותגבר וחלילה עלולה לגרום לפגיעות בנפש.
2 צפייה בגלריה
קליע בחצר בית בעומר
קליע בחצר בית בעומר
קליע בחצר בית בעומר
(צילום: פרטי)

במועצת עומר אומרים כי "מדובר במצב מסוכן, אשר פוגע ומסכן לא רק את ביטחונם האישי של תושבי ותושבות עומר, אלא גם פוגע בראש ובראשונה בתושבים החיים באותם ישובים שמהם מתבצע הירי, שרובם הגדול מתנגדים לתופעה הזאת אך אינם יכולים לצאת נגדה".
תושב עומר תיאר את החיים בצל היריות והחשש שמישהו ייפגע: "לפעמים מדובר ממש בצרורות, כפי שקרה באוקטובר שנה שעברה. זה מעורר בהלה ומכניס אנשים לפאניקה, זה מצב לא נורמלי".

2 צפייה בגלריה
קליע בחצר בית בעומר
קליע בחצר בית בעומר
קליע בחצר בית בעומר
(צילום: פרטי)

בעקבות אירועי הירי הנמשכים, פנה ראש מועצת עומר, ארז בדש, לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בבקשה שייתן למשטרת העיירות שמעניקה שירותים לעומר ולישובים הסמוכים, את הכלים האפשריים לביצוע טיפול שורש למיגור אירועי הירי, כולל מבצעים לאיסוף נשק וקיום מעקבים ותצפיות לאיתור הירי.
בדש אמר ל'מיינט באר-שבע והנגב': "כבר תקופה ארוכה שאנחנו בעומר סובלים מאירועי ירי רבים אשר מגיעים מהישובים הסמוכים. ידוע לנו כי הערכות המשטרה מדברות על כ-40 אלף כלי נשק בלתי חוקיים אשר מסתובבים חופשי מסביב לעומר".

קראו גם:

הוא הוסיף: "ברור לכולנו כי המצב כפי שהוא היום לא יכול להימשך יותר, בתור ראש המועצה אני מחויב לשמירה על ביטחון התושבים ובכוונתי לעשות כל מה שאני יכול במסגרת הכלים שיש בידי. אני מקווה שהשר בן גביר יתייחס ברצינות לפנייתי ויסייע לנו לטפל בבעיה באופן יסודי".