באר שבע והנגב לקראת מהפכה: "קריית התקשוב וקריית המודיעין כבר כאן, ובקרוב כל תושבי הנגב ירגישו ויוכלו ליהנות מכך", כך אמר השבוע אל"מ (מיל') אלון יפרח, ראש מינהל מעבר צה"ל לנגב, בכינוס מיוחד של העמותה "ישראל למען הנגב" בראשותה של ד"ר אסתר לוצאטו.
2 צפייה בגלריה
קריית התיקשוב בבאר שבע
קריית התיקשוב בבאר שבע
קריית התיקשוב בבאר שבע
(צילום: ענר חיים)

יפרח, באר־שבעי במקור, ציין כי "חשוב שכל תושבי באר שבע והנגב יידעו כי מעבר צה"ל כבר קורה ובמספרים אדירים, שישפיעו משמעותית על חיי החברה והכלכלה בדרום".
לדבריו של ראש מינהל מעבר צה"ל לנגב, בסופו של תהליך המעבר יגיעו לנגב כ־30 אלף אנשי צבא, מתוכם כ־7,000 אנשי קבע, ייבנו מבנים בהיקף של יותר ממיליון קוב בקריית ההדרכה (עיר הבה"דים), קריית התקשוב בבאר־שבע וקריית המודיעין, סמוך לליקית. מערכת הביטחון תשקיע כ־30 מיליארד שקל בהקמת הבסיסים הללו ובתפעולם.
על פי לוח הזמנים המתוכנן, מדובר על כך שקריית התקשוב ההולכת ומוקמת בבאר שבע תיפתח כבר בחודש מאי בשנה הבאה, ואילו קריית המודיעין תתחיל להיות פעילה בעוד כשלוש שנים. במקביל, הולך ונבנה במשמר הנגב מרכז ההספקה הדרומי של צה"ל.
"אלה לא דיבורים ותוכניות", אמר אלון יפרח, "אלא מציאות שמתהווה לנגד עיננו. אני מציע לתושבי הנגב לקדם את המהלך הזה בזרועות פתוחות, כי זה יעשה רק טוב לנגב".

2 צפייה בגלריה
אתי לוצאטו
אתי לוצאטו
ד"ר אסתר לוצאטו
(צילום: הרצל יוסף)

יצוין כי במסגרת מהלך מעבר צה"ל לנגב טרם באה על פתרונה סוגיית תחבורת הרכבות, רכבות הנוסעים ורכבות קלות, אל ומקריית המודיעין, וכן מתל־אביב לבאר־שבע, שאמורות להסיע את עשרות אלפי החיילים שצפויים לשרת בכל אותם בסיסים חדשים. הנושא הזה כרוך באישור תקציבי ממשלה, אשר עד כה טרם ניתן ומהווה גורם קריטי להצלחת מעבר צה"ל לנגב.

"בשורה אמיתית"


"העמותה", אמרה יו"ר עמותת "שראל למען הנגב", ד"ר אסתר לוצאטו, "הובילה בשנים האחרונות את אחד המאבקים העיקשים והנחושים להצלת הנגב, מאבק שאיתו הגענו עד לבג"צ במטרה לדאוג שתיושם תוכנית העברת בסיסי המודיעין לנגב.

קראו גם:

"בזכות אותו מאבק אזרחי אדיר שהובילו תושבות ותושבי הנגב נרקם לנגד עיננו פרויקט אדיר עם עלויות הקמה של מעל ל־30 מיליארד שקל, שייצור עשרות אלפי מקומות עבודה בנגב, הזדמנויות למגזר העסקי ועידוד השכלה גבוהה, ויהפוך את עתיד הנגב למבטיח מתמיד. זו בשורה אמיתית לנגב, ואני גאה על חלקה של העמותה בתהליך החשוב הזה. אני מלאה בתקווה ובאופטימיות בתקופה לא פשוטה".