בימים אלה הוחל בעבודות בשטח של הפרויקט הראשון מתוך שלושה בכביש 60, מצומת חטיבת הנגב ועד אום בטין, שבמסגרתו יוקם נתיב תחבורה ציבורית ייעודי, הראשון מסוגו באזור הנגב. על פי הנתונים, עוברים בכביש הזה כ־56 אלף כלי רכב ביממה, מהם קרוב ל־4,000 כלי רכב בשעות השיא.
2 צפייה בגלריה
הדמיית כביש 60 אחרי העבודות
הדמיית כביש 60 אחרי העבודות
הדמיית כביש 60 אחרי העבודות
(הדמייה: נתיבי ישראל)
עלות הקמתו של הפרויקט כולו מוערכת בכחצי מיליארד שקל, מתוכם כ־145 מיליון שקל יושקעו בשלב הראשון של הפרויקט בו תסלול חברת 'נתיבי ישראל' נתיבי תחבורה ציבורית בשני הכיוונים, יוקם שביל אופניים ייעודי שמתחבר לרשת שבילי אופניים עירונית בבאר־שבע ויסתיים בכניסה לעומר, וכן יוסדרו בטיחותית כלל הצמתים לאורך התוואי. השלב הזה צפוי להסתיים בתוך שנתיים.
קראו גם:
בשלב השני יושלם פרויקט נתיבי התחבורה הציבורית בשני הכיוונים על כביש 60, כולל המשך סלילת שביל אופניים מעומר עד אתר ליקית, בו עומדת להיבנות קריית המודיעין, ובכך תתאפשר נסיעה רציפה של התחבורה הציבורית עד פתח הבסיס, בו צפויים לשרת אלפי חיילים. ההשקעה בשלב הזה של הפרויקט מוערכת בכ־65 מיליון שקל, ומרגע תחילת העבודות בשטח הן עתידות להימשך כשנה וחצי.
השלב השלישי של הפרויקט, שעלותו מוערכת בכ־280 אלף שקל, כולל הקמת מחלף מכביש 60 לכניסה לבסיס המודיעין החדש מול אום בטין, כך שתנועת האוטובוסים תתבצע ישירות למחלף ללא עיכובים בתנועה, וכן סלילת שביל אופניים עד לכניסה לבסיס, כך שלמדוושים יתאפשר לרכוב ברציפות מבאר־שבע דרך עומר ועד לבסיס קריית המודיעין. משך עבודות ההקמה של השלב השלישי והאחרון של הפרויקט מוערך בכשנתיים וחצי מרגע תחילת העבודות בשטח.
על פי הנתונים, כיום נעים 16 קווי אוטובוסים סדירים בציר האמור, כשכמות האוטובוסים מגיעה עד ל־40 אוטובוסים בשעות השיא לכיוון אחד. לאחר חנוכת קריית המודיעין הצפי הוא שמספר האוטובוסים שינועו בכביש 60 יגדל באופן משמעותי. עם זאת, נהגים רבים בכביש טוענים כי היה עדיף להוסיף נתיב תחבורה רגיל בכל כיוון ולאו דווקא נתיב תחבורה ציבורית.
2 צפייה בגלריה
כביש 60, הפקקים היום
כביש 60, הפקקים היום
כביש 60, הפקקים היום
(צילום: פרטי)
"בשעות השיא של הבוקר העומס בקטע הזה של הכביש בלתי נסבל", אומר תושב מיתר שעושה את דרכו כל יום לבאר־שבע. "העומס של האוטובוסים הוא זניח בשעות השיא. תושבי יישובי דרום הר חברון ומיתר ממש סובלים בקטע הזה. גם אם תקל על משתמשי התחבורה הציבורית, לא תפתור את הבעיה העיקרית של התושבים שמגיעים גם ככה מישובים שבהם התחבורה הציבורית לא תמיד זמינה".
סגן מנהל אגף פרויקטים דרום בחטיבת ההנדסה של חברת 'נתיבי ישראל', המהנדס אביעד ביטון, ציין כי "כבר כיום כביש 60 משמש מאות אלפי משתמשי דרך מדי חודש, מספר אשר ינסוק באופן דרמטי עם מעברם דרומה של בסיסי חיל המודיעין ממרכז הארץ אל 'קריית המודיעין', שמרביתם מתוכננים לשרת 'יומיות'. לכן, חובתנו כעת לדאוג לתשתיות התחבורה של המחר עבור רכבים פרטיים ובדגש על תחבורה ציבורית ותחבורה קלה דוגמת שבילי אופניים".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב