אתמול (יום שלישי) התקיים טקס הנחת אבן הפינה לבסיס קריית הדרכה הטכנולוגית של חיל האוויר, אשר יוקם ליד בסיס חיל האוויר בחצרים וייקרא "בח"א 21 – הקריה הטכנולוגית של חיל האוויר בחצרים".
1 צפייה בגלריה
מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בטקס הנחת אבן פינה לבסיס חיל האוויר בחצרים
מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בטקס הנחת אבן פינה לבסיס חיל האוויר בחצרים
מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בטקס הנחת אבן פינה לבסיס חיל האוויר בחצרים
(צילום: דובר צה"ל)
הקמתו של הבסיס החדש היא במסגרת תכנית מעבר צה"ל דרומה, הכוללת בין השאר את העתקתו של בסיס הטכני של חיל האוויר (בח"א 21) מחיפה לשני בסיסים – האחד, כאמור, לחצרים, בסמוך לבאר-שבע, והשני לכרמיאל שם יוקם בית הספר לשוחרים של חיל האוויר.
קראו גם:
במהלך טקס הנחת אבן הפינה התקשר הרמטכ"ל, אשר נמצא בימים אלה בביקור עבודה בארצות הברית ובירך על הנחת אבן הפינה וציין כי הינה חלק משמעותי בתהליך מעבר צה"ל דרומה.
"מעבר צה"ל לנגב", ציין הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, "שהחל לפני שנים רבות, קיבל תאוצה גדולה ב- 15 השנים האחרונות ויקבל תאוצה גדולה עוד יותר בשנים הבאות. שליש מצה"ל כבר נמצא בנגב. יש לעניין זה השלכות מקצועיות, ביטחוניות וחברתיות כפועל יוצא של האינטגרציה שנוצרת בין הבסיסים והיחידות של צה"ל בנגב ובין הרשויות, המועצות והאזרחים. זה החזון של מדינת ישראל, של צה"ל ושלי, לרצף את הנגב ככל שאפשר בכמה שיותר בסיסים ויחידות".
מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, אמר, כי "בעומדנו כאן היום אנו פועלים להגשמתם של שני חלומות, חלומות שהיו פרי מנהיגותם של מייסדי המדינה, צה"ל ומייסדי חיל האוויר. יישוב הנגב, הפרחת המרחבים המצפים למעשה החלוצים – כל אלו מהווים את יסודות החלום של ראש הממשלה הראשון שלנו, דוד בן גוריון. ואילו החלום השני הוא חלומם של מקימי ומייסדי החיל, המפקדים שהבינו מהרגע הראשון את חשיבותו של המערך הטכני.
"החזון שלהם הולך ומתממש כאן בבח"א 21 שבנגב. המעבר לכאן, ההקמה של בסיס חדש בנגב וההקמה של תשתיות הדרכה מתקדמות, הם אלה שיאפשרו לחיל לקפוץ דור במסגרת התכנית שלנו – חיל האוויר בדור הבא".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב