צוות חוקרים של רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון ונציגי ארגון הקבלנים בנגב יצאו השבוע לסיור פתע באתרי בנייה בנתיבות. בסיור שנערך במספר שכונות בעיר, נמצאו לדבריהם ליקויים חמורים והתגלו תופעות רבות של קבלנות לא רשומה. בין האתרים גם לפחות גן ילדים שנבנה על ידי קבלן לא חוקי.
2 צפייה בגלריה
מבצע האכיפה בנתיבות
מבצע האכיפה בנתיבות
מבצע האכיפה בנתיבות
(צילום: באדיבות ארגון הקבלנים בנגב)
קראו גם:
בסיור התגלו ליקויים רבים, בהם: קבלנים מתחזים שבונים בתים ללא רישיון, קבלנים הבונים ללא הכשרה מתאימה, כך למשל: קבלן תשתיות שכלל לא מורשה לבנייה בונה וילות ובתים פרטיים. במהלך הסיור נדהמו החוקרים לגלות קבלן ללא רישיון הבונה באין מפריע וללא בקרה, גני ילדים עבור קבלן שזכה במכרז של עיריית נתיבות.
אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ טען בעקבות חשיפת המקרים: "מדובר במחדל שקורה תחת עיניהם של ראשי הרשויות באזור. על הרשויות להתערב ולמנות בהקדם מפקחים לאתרי הבנייה. אנו נגלה אפס סובלנות לתופעות אלו ונפעל יחד עם כל הגורמים הרגולטוריים כדי לעצור זאת".
צביקה ליבנה, מנכ"ל ארגון הקבלנים בנגב: "הגענו לנתיבות וגילינו מערב פרוע. ברוב האתרים כלל אין שילוט עם פרטים של הקבלן המבצע, כפי שנדרש על פי חוק. בנוסף לאלה מצאנו ליקויי בטיחות ובנייה רבים שנעשים על ידי קבלנים לא רשומים. מדובר בתופעה שפוגעת בקבלנים אשר משלמים מיסים ועובדים על פי חוק, אך גרוע מכך, היא עלולה לסכן חיי אדם בשל אי הקפדה על כללי הבטיחות הנדרשים".
בתום הסיור, הציג צוות החוקרים ונציגי ארגון הקבלנים בנגב, את ממצאי הסיור בפני מהנדס העיר נתיבות, יצחק כהן, ודרשו ממנו לפעול למיגור התופעה ולהגברת האכיפה באתרי הבנייה בעיר.
2 צפייה בגלריה
מבצע האכיפה בנתיבות
מבצע האכיפה בנתיבות
"הגענו לנתיבות וגילינו מערב פרוע"
(צילום: באדיבות ארגון הקבלנים בנגב)
בימים הקרובים, מספרים בארגון הקבלנים ומשרד הבינוי והשיכון, יינקטו פעולות על ידי רשם הקבלנים, עו"ד אילן אליהו, אל מול מפירי החוק אשר יוזמנו לשימוע, וינקטו נגדם פעולות שונות כולל שלילת רישיונות הקבלן ותלונות במשטרת ישראל.
מעיריית נתיבות נמסר: "לא נמצא פגם בהתנהלות העירייה אשר פועלת כנדרש בדבר החבויות הנדרשות לקבלת היתר, לפיהם הקבלנים הרשומים כמגישי הבקשה הינם קבלנים רשומים בפנקס הקבלנים. מקרים מסוג זה שלא קיימים בבניה רווייה אלא רק בבניה פרטית הם תולדה של דיווח שקרי ובלתי מהימן של הקבלנים עצמם המנסים בדרך זו להערים על הפיקוח. בכל הנוגע לכשל שנתגלה בפרוייקט עירוני אחד בלבד (לא בפרויקטים) בגן הילדים, הוא מטופל על ידינו כנדרש על ידי מהנדס העירייה. ראוי להדגיש כי העירייה, בשיתוף רשם הקבלנים ואיגוד הקבלנים, עובדים בשיתוף פעולה מלא ובכל הכלים העומדים לרשותה, כדי לבצע בדיקת נאותות של דיווחי הקבלנים במטרה לאשש את העובדה שהקבלן שקיבל את ההיתר הוא אכן הקבלן שעובד בשטח. במקרה של חריגה ואי דיווח אמת ננקטים אמצעי האכיפה הנדרשים על פי החוק, לרבות צו הפסקת עבודה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב