סוף טראגי: מותה של ג'ומאנה אבו מדע'ם, תינוקת בת שנה שטבעה היום (ראשון) בגיגית בביתה, נקבע בבבית החולים סורוקה.
הדיווח אודות המקרה התקבל בשעה 12:37 במוקד החירום של מד"א במרחב נגב, לאחר שג'ומאנה הובאה למרפאה ברהט. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול לה רפואי וביצעו בה פעולות החייאה.
1 צפייה בגלריה
התינוקת ג'ומאנה אבו מדיע'ם
התינוקת ג'ומאנה אבו מדיע'ם
התינוקת ג'ומאנה אבו מדיע'ם
(צילום: באדיבות חוסיין אלעוברה)
ג'אבר אבו ג'עפר, חובש איחוד הצלה, מסר סמוך לאירוע: "בסיוע חובשים נוספים וצוות ניידת טיפול נמרץ ביצענו פעולות החייאה ממושכות על הפעוטה שלפי מה שנמסר לנו היא טבעה בדלי מים עם כלור והובאה על ידי בני משפחתה למרפאה. לאחר מכן היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך המשך פעולות החייאה במצב אנוש".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בשנת 2021 טבעו למוות 3 ילדים בדלי או בגיגית ובשנת 2022 ילד אחד. בעשור האחרון, מאז שנת 2012 טבעו למוות 20 ילדים בדלי או בגיגית.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "טביעת ילדים היא מגפה שניתן לעצור אותה. ילדים מתחת לגיל 5 נמצאים בסיכון גבוה לטביעה אפילו במים רדודים מאוד בעומק סנטימטרים ספורים. מכיוון שהראש שלהם כבד ביחס לגוף הם נוטים ליפול עם הראש קדימה. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסים במים או בנוזל הם במצב טביעה, אינם יכולים לקום עצמאית או לקרוא לעזרה. בתוך 2-6 דקות חל איבוד הכרה עד נזק מוחי בלתי הפוך ואף מוות.
"אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מרוקנים דליי מים וגיגיות מיד בתום השימוש, ולא משאירים ילדים בסביבת מים ללא השגחה, אפילו לא לרגע".
לעדכונים - חדשות באר שבע