גל הטרור שפוקד את הארץ ופיגוע הדמים שאירע בשבוע שעבר במתחם הקניות 'מבנה' נותן את אותותיו היום (שישי) כאשר אנשים ממעטים לצאת לרחובות ובעיקר למרכזי הקניות הגדולים. משעות הבוקר מורגשת תנועה דלילה של כלי רכב בכבישים, מעטים מסתובבים במרכזי בילוי ובחנויות המותגים, ואלה שכן יצאו 'לנשום אוויר' נמנעים משהות ארוכה.
2 צפייה בגלריה
פרשי המשטרה מפטרלים בעיר
פרשי המשטרה מפטרלים בעיר
פרשי המשטרה מפטרלים בעיר
(צילום: הרצל יוסף)
הדבר הבולט במיוחד בבוקר שישי כאשר בימים כתיקונם אנשים יוצאים לקניות ולבילוי, כל שכן כשאנחנו בסמיכות לחג הפסח, תקופה עמוסה בקונים ובהמונים הפוקדים את המתחמים המסחריים.
הדוגמה המובהקת למצב הרוח של האזרחים היא העיר העתיקה, שכמעט ריקה מאדם, מלבד אלה הנאלצים לצאת ולערוך קניות לשבת.
קראו עוד >>>
בעיר העתיקה מפטרלים מאמש פרשי משטרה, זאת כדי להגביר את תחושת הביטחון וכן לזהות כל אירוע חריג ולטפל בו. בבתי קפה בעיר העתיקה מצאנו מעט אנשים יושבים סביב שולחנות ומדברים על הפיגועים האחרונים השלכותיהם.
2 צפייה בגלריה
שממה בעיר העתיקה
שממה בעיר העתיקה
שממה בעיר העתיקה
(צילום: הרצל יוסף)
אברהם סבג, פנסיונר, שמגיע לעיתים קרובות לשתות בבית קפה ולהיפגש עם חברים, אומר היום: "הבעיה שאנשים מתוכנו מבצעים את הפיגועים, הם מסתובבים בינינו, אף אחד לא יכול לדעת מאיפה זה יבוא, לדעתי אנחנו לא ממש מבינים את חומרת המצב המדינאים ישנים בעמידה".
גם ברחוב, דרך חברון, באזור התעשייה, לא הרחק ממקום הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של ארבעה אזרחים, מורגשת תנועה מועטה. "לא באמת הייתה לי ברירה, הגעתי לתקן את הרכב כי הוא עושה לי בעיות בהתנעה", סיפר תושב שכונת רמות כשהוא ממתין לקבל את רכבו מהמוסך.
בשלב זה המשטרה מגבירה נוכחות למשל בתחנה המרכזית, בכניסה לשוק העירוני ובריכוזים מסחריים.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע