למרות ההודעות על תגבור של שמירה ואבטחה במוסדות החינוך, חלק מההורים לילדים במוסדות חינוך בבאר שבע העדיפו שלא לשלוח את ילדיהם הבוקר (רביעי) לבתי הספר והגנים - והם נשארו בבית.
סימה לוי, אמא לשני ילדים בבית ספר יסודי ובגן, שילדיה לומדים במוסדות חינוך בשכונת רמות סיפרה למיינט באר-שבע והנגב: "בבוקר הכנתי את הילדים וליוויתי אותם ללימודים. שהגעתי לשער בית הספר ראיתי את אותו שומר שנמצא יום יום בשער, אף ניידת משטרה לא היתה, וגם לא ראיתי שום ניידות מסביב. החלטתי לעשות פרסה ולחזור הביתה, אני לא אסכן את הילדים שלי".
1 צפייה בגלריה
מאבטח
מאבטח
"שומר מבוגר לא מתאים להתמודדות עם טרור". מאבטח
(צילום המחשה: מוטי קמחי)
קראו גם:
"אבל יש שומר בשער?", שאלנו, אולם לוי ממש לא משתכנעת: "עם כל הכבוד לו, מדובר באדם מבוגר. הוא לא מתאים להתמודדות עם טרור, כשמחבלים מסתערים ללא אבחנה. עד שלא יתבהר המצב לא אשלח את ילדיי".
בסיור שערכנו היום אכן לא ראינו נוכחות מיוחדת של שוטרים או אנשי ביטחון בסמוך למוסדות החינוך, גם לא ניידות משטרה. מורה מבית ספר יסודי סיפרה כי היום היתה נוכחות של 70 אחוז מהתלמידים בכיתה. "אני משערת לעצמי שזה בגלל המצב הביטחוני, לא כל התלמידים הגיעו ללמוד וחבל מאוד, אבל אני בהחלט מבינה את ההורים".
גם גילה לוגסי, שבנה לומד בבית ספר יסודי בשכונת נווה זאב, לא שלחה את בנה ללימודים. בשיחה עמה היא נשמעה מאוד מודאגת: "האמת, אין לי ביטחון באף אחד, אני רואה שהמצב רק הולך ומחמיר. היום לא שלחתי את בני ללמוד, אני ממש בלחץ נוראי, נראה מחר מה יהיה".
במספר רשויות מקומיות החליטו לנקוט במהלכים עצמאיים כדי להגביר את תחושת הביטחון ולא להמתין להחלטות של הדרג המדיני. בדימונה החליט ראש העירייה, בני ביטון, כי כבר ממחר בבוקר מנהלי האגפים והמחלקות לא יגיעו לעבודה, ותחת זאת הם יאבטחו את גני הילדים והמעונות בעיר - זאת עד להודעה חדשה: "אני חייב להחזיר לילדים, לגננות ולסייעות את הביטחון שלהם ולמזער את חרדותיהם", אמר ביטון.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב