ברקע הערכות משרד העלייה והקליטה כי בתקופה הקרובה יגיעו לישראל עשרת אלפים עולים מידי חודש, השיקו במשרד בשותפות עם מרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב ו- J.N.F ארה"ב, את יוזמת 'עולים לנגב'. במסגרת היוזמה ריכזו במרכז לאודר כאלפיים משרות בנגב עבור עולים מאוקראינה ורוסיה. צוות חירום מיוחד לקליטת העולים לעבודה בנגב הוקם בהנחיית נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונאלד לאודר.
היוזמה הושקה אתמול (שלישי) בכנס שנערך במרכז לאודר לקידום תעסוקה בבאר שבע, במעמד שרת הקליטה פנינה תמנו - שטה. השרה קראה בכנס להתגייס לקליטת העולים: "אני רואה פה נציגים של עשרות חברות ואני אומרת לכם, אל תשאירו את זה רק לממשלה. אנחנו צריכים אתכם וזה לא בושה להגיד את זה, רק ביחד נצליח לקלוט את העולים, אנחנו מדברים על קצב של עשרת אלפים עולים מדי חודש".
2 צפייה בגלריה
הזדמנויות חדשות במגזר הציבורי
הזדמנויות חדשות במגזר הציבורי
הזדמנויות לעבודה לעולים החדשים
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
אבי בלשניקוב, יו"ר מרכז לאודר לקידום תעסוקה ונציגו של רונלד לאודר בישראל, אמר בכנס: "אם יש לך מקום עבודה, אתה תישאר בנגב. אם יש לך מקום עבודה, אתה תתחתן פה ותביא ילדים. אם תבחר קהילה ואת העיר, אנשים יגורו כאן. מקום עבודה זה המפתח".
טל צור, ראש מטה J.N.F אמר: "לאורך כל הדרך, לא רק בעתות חירום, שמנו לעצמנו למטרה לפתח את אזורי הפריפריה - בנגב, בערבה ובגליל. לפתח פירושו של דבר קודם כל לנהל דיאלוג פתוח עם האנשים, לשמוע מה צריך, לבנות תכניות אסטרטגיות וטקטיות וליישם אותן הלכה למעשה. בעצם אנחנו בונים רילוקיישן. העולים צריכים שיהיה להם איפה לגור, חינוך טוב, איכות חיים ותעסוקה".
2 צפייה בגלריה
השקת המיזם החדש
השקת המיזם החדש
השקת המיזם החדש
(יח"צ צבי תקשורת)
כעת משלבים כוחות במרכז לאודר עם משרד העלייה והקליטה, מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, שירות התעסוקה, עיריית באר שבע וגורמים נוספים ומובילים יוזמה רחבת היקף. בכנס נכחו גם נציגיהם של עשרות מעסיקים מהנגב, ביניהם חברת ההייטק מורפיסק וחברות הייטק נוספות, בית החולים סורוקה והתאחדות בתי המלון.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב