כבוד והנצחה: ועדת השמות בערד תתכנס היום (יום ג") כשעל סדר יומה תעמוד קביעת שם היכל התרבות על שמו של אברהם בייגה שוחט ז"ל.
1 צפייה בגלריה
אברהם בייגה שוחט ז"ל
אברהם בייגה שוחט ז"ל
אברהם בייגה שוחט ז"ל
(צילום: ירון ברנר)

ראש העירייה יאיר מעיין הודיע כי החלטתו בנושא נעשתה בתיאום עם משפחת שוחט. היכל התרבות 'אורון' ישופץ וישנה את שמו וייקרא על שם שר האוצר וראש העירייה המנוח.
בייגה שוחט שימש כראש עיריית ערד 22 שנים, במהלכן הביא להתפתחותה בכל התחומים, ובתקופתו ערד היתה בדירוג אשכול 8 במדד הסוציו אקונומי. שוחט הקים את מרבית מבני הציבור בעיר ואף יזם את חגיגות הזמר העברי, פסטיבל המוזיקה, שהפך עם השנים לפסטיבל ערד המפורסם.
בייגה שוחט ,שכיהן כשר האוצר בממשלות ישראל, נולד בתל-אביב והיה פעיל בתנועת הנוער התנועה המאוחדת. הוא שירת בצה"ל בנח"ל המוצנח, ולאחר השחרור הצטרף יחד עם הגרעין אליו היה שייך לקיבוץ נחל עוז.
בעת פרישתו מהחיים הפוליטיים, בישיבת הפרידה שקיימה לכבודו ועדת הכספים באוקטובר 2005, ציינו כל הנוכחים ונציגי המפלגות כי שוחט "איש עקרונות הוגן והגון, ישר וישיר".
ראש העירייה יאיר מעיין אמר כי שוחט "הפך את ערד לפנינת הנגב. קריאת היכל התרבות המחודש בערד על שם בייגה שוחט ז"ל היא הדרך של העיר ערד להוקיר את תרומתו רבת השנים לפיתוח העיר".

קראו גם:

רבים מתושבי העיר הגיבו בתמיכה והתרגשות:"כל הכבוד אכן הוא ראוי לכבוד הזה, איש יקר מאוד", כתבה תושבת ערד בתגובה להחלטה.