בעלי עסקים רבים בבירת הנגב חששו לגורל מפעל חייהם כשהבינו שמלחמת "חרבות הברזל" תימשך הרבה יותר זמן מאשר המבצעים הקודמים שניהל צה"ל ברצועת עזה. אך היום, בדיוק ביום ה-30 למלחמה, הגיעה בשורה חשובה מאוד לעסקים בעיר בעניין הכספים שהם אמורים לקבל בעתיד.

2 צפייה בגלריה
דנילוביץ' נושא נאום בכנס ההשקה. "חייבת להיות חסות של החוק"
דנילוביץ' נושא נאום בכנס ההשקה. "חייבת להיות חסות של החוק"
רוביק דנילוביץ'. בשורות טובות לעסקים בעיר
(הרצל יוסף)

"ברגעים אלה אני בוועדת הכספים של הכנסת בירושלים בנוגע למתווה הפיצויים לבעלי העסקים", נכתב בהודעה שפרסמה עיריית באר שבע בשם רוביק דנילוביץ', ראש העיר, "לפני מספר דקות קיבלתי טלפון משר האוצר בצלאל סמוטריץ' שבישר לי שהמתווה הורחב עד לקו ה-40 ק"מ ויכלול את העיר באר שבע", על פי ההודעה.
"אני רוצה להעביר את הערכתי הרבה לשר האוצר, עימו קיימתי דיונים אינטנסיביים בשבועיים האחרונים, על שהבין את צורכי העיר והמגזר העסקי והרחיב את הפיצוי כך שיכלול את באר שבע. בנוסף, תודתנו ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ על עזרתו הרבה ולכל חברי הכנסת שסייעו בנושא", על פי הודעת העירייה.

2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בעלי עסקים רבים בירכו את דנילוביץ' על המאמץ שהושקע ופירגנו לו ברשתות החברתיות. בנצי ג'ורנו, בעלי משרד 'אביב פרסום' כתב: "אני גאה והלוואי וכל ראשי הערים ואנשי הממשל היו מתנהגים ככה. תודה על מה ומי שאתה. הצלת פה בתי עסק שלמים ומשפחות שלמות".

קראו גם:

לצד בעלי העסקים שפירגנו, היו גם עסקים שנשמעו פחות אופטימיים בעניין הפיצוי. "התרגלנו לכל כך הרבה הבטחות מצד הממשלה שלא תמיד קוימו, לכן עד שלא נראה את הכסף קשה לנו להיות שמחים מההחלטה", אמר אחד מבעלי העסקים בעיר העתיקה.