המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע הודיעה כי פיטרה חברת סגל ומרצה בתכנית הלימודים חינוך לגיל הרך במכללה, בטענה שפרסמה התבטאויות קשות בעיקר מאז תחילת הלחימה וגם לפני כן, נגד חיילי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
מורה בבית ספר
מורה בבית ספר
המרצה פוטרה
(צילום המחשה: shutterstock)
בימים האחרונים הנהלת המכללה מטפלת בתלונות בדבר פרסום פוסטים של סטודנטיות וחברות סגל במכללה, בטענה לדברי נאצה, גידופים והשמצות כנגד חיילי צה״ל ומדינת ישראל ומהללים את ארגוני הטרור בפעולתם הנפשעת נגד תינוקות, ילדים, מבוגרים וקשישים.
במסגרת כך הופסקו לימודי סטודנטית לצמיתות, והמרצה זומנה לשימוע לפני פיטורין שבסופו הוחלט על פיטוריה מהמכללה לצמיתות.
לפי הטענה של ההנהלה, בין התבטאויותיה של המרצה נכתב: "הרשיתם לילדים לשרת בצבא כיבוש מזעזע, מתנחלים פושעים.. כל יום הרגו, דרסו, הרסו, כל יום. ילדים פלסטינים נרצחו..". בפוסט אחר היא כתבה: "אבא ואימא אתם שולחים ילדיכם לשרת בצבא שמשמש בייביסיטר למתנחבלים הפושעים. הם יהיו שותפים לפשעים של המתנחבלים". על פעולות קודמות של חיילי צה"ל בעזה היא כתבה והצדיקה את הטרור: "כל טבח הביא לחיזוק ההתנגדות הפלסטינית" ועוד.
בשל כך החליטה הנהלת המכללה לפטרה לאלתר ולהפסיק את העסקתה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, וזאת לאחר שבוצע שימוע כנדרש על פי החוק.

2 צפייה בגלריה
חייל. לאן נעלם הציוד?
חייל. לאן נעלם הציוד?
חייל צה"ל
(צילום המחשה: shutterstock)

מהנהלת המכללה נמסר: "ימי הלחימה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה נמשכים ועל כולנו עוברות שעות קשות ביותר, בהן מתקבלות הודעות על קורבנות נוספים וחטופים בעזה. בתוך כך, מתפרסמות התבטאויות קשות שיש בהן פגיעה בחיילי צה"ל ותמיכה במעשי הטרור הרצחני. אנו מגנים בתוקף ובחומרה רבה כל התבטאות מסוג זה ומביעים את תמיכתנו המלאה בפעולות צה"ל הבאות להגן על ביטחונה ושלומה של מדינת ישראל. נמשיך לנקוט ביד קשה ובאפס סובלנות כלפי סטודנטים וחברי סגל שיפרסמו דברי בלע שכאלה, ונפעל על פי הדין והחוק המקובלים".
בפוסט התגובה שפרסמה המרצה נכתב בין השאר: "תודה רבה על ההרחקה לצמיתות. לא מתחרטת על 28 שנים שבהם עבדתי בדם ליבי כדי לפתח את המכללה ולתרום לשם ולמעמד שלה, במיוחד בקרב החברה הבדואית. אני מודה שנכשלנו בהבאת מעורבות סטודנטים ערבים (בדואים) לפעילות במכללה בצורה סימטרית עם הסטודנטים הלא ערבים. אבל זו הייתה מדיניות, כנראה. המכללה בכלל נועדה מאז קיומה וקיבלה מנדט על שוויון במספר סטודנטים. ולאלו שלא ראו אהבה בעידן של שנאה: כוח האהבה הוא הרבה יותר יעיל מאהבת הכוח. ימים יגידו מי צדק ומי לא".