מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה באר שבע ערכה בשבוע האחרון ביקורות בעסקים ברהט, תל שבע, שגב שלום ואבו קרינאת. לביקורות התלוו שוטרי מרחב נגב. במסגרת המבצע נבדקו 18 בתי עסק, וב-12 מתוכם התגלו הפרות אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים במאות אלפי שקלים.
1 צפייה בגלריה
קופה
קופה
חשודים שהעלימו כסף בעשרות עד מאות אלפי שקלים
(צילום המחשה: shutterstock)
בין היתר, נמצא בביקורת בחנות רהיטים ברהט שהכנסות בסכום של 141,000 שקל לא תועדו בספרים. בעל העסק ענה בתגובה כי הוא לא זוכר מתי קיבל את הסכומים. במיני מרקט באבו קרינאת נמצאו 68,000 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. בתל שבע, בביקורת בחנות חומרי בניין, נמצאה מחברת כרוכה עם רישומים של מכירות ויתרת חובות בסך של 103,000 שקל, שלא נמצאו רשומים בספרי העסק כנדרש בחוק. תגובת בעל המקום הייתה: "אני לא יודע איפה זה נרשם".
קראו גם:
הפעילות ברהט, תל שבע, שגב שלום ואבו קרינאת נערכה במסגרת מבצע נרחב יותר של מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה באר שבע, שכלל גם ביקורות בתחום השיפוט של הערים באר שבע, נתיבות ואופקים. במסגרת מבצע זה נערכו 22 ביקורות נוספות בבתי עסק ונמצא כי ב-9 מתוכם לא נרשמו הכנסות כחוק. כך לדוגמה, בביקורת אצל סוכן ביטוח באופקים נמצא כי העברות בנקאיות בסך 11,000 שקל לא נרשמו כלל. סוכן הביטוח ענה בתגובה: "לא ידעתי שצריך להוציא קבלה". בנגריה בבאר שבע נמצא כי העברות בנקאיות בסך 15,000 שקל לא נרשמו בספרים, ובתגובה בעל העסק טען שהוא לא הספיק לרשום.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב