תנופת בנייה בנאות חובב: עשרות מפעלים צפויים להיבנות בשנים הקרובות בשטחי המועצה התעשייתית נאות חובב. השבוע הודיעה המועצה כי היא צפויה בקרוב לפתח שטחים בסדר גודל של מאות דונמים לצורך הקמתם של המפעלים החדשים.
1 צפייה בגלריה
נאות חובב. מספקים למפעלים מעטפת תמיכה
נאות חובב. מספקים למפעלים מעטפת תמיכה
נאות חובב. מספקים למפעלים מעטפת תמיכה
(צילום: הרצל יוסף)
לדברי הנהלת המועצה, קיים ביקוש הולך וגובר להקמת מפעלים חדשים בשטחי המועצה, וכבר כיום, כך מציינים בהנהלת מועצת נאות חובב, נמצאים למעלה מ־20 יזמים חדשים בשלבים שונים לקראת הקמת מפעליהם, מה שגם צפוי להביא לגידול של עשרות אחוזים במספר מקומות העבודה באזור.
ההערכה היא שבשנים הקרובות, לאחר תום הליכי הרישוי, יגדל שטח מועצת נאות חובב בכ־40 אחוז.
בין המפעלים הנמצאים כיום בשלבי תכנון ואישור יש לציין את מפעל "סקיליין", הנמצא בשלב כמעט סופי לקראת הסכם פיתוח מגרש בשטח של כ־100 דונם, מפעל "ראלקו", העוסק במחזור פסולת שאמורה להפוך לאנרגיה ומפעל "קלאריטר", חברה בבעלות שוויצרית ודרום אפריקאית שמבקשת להקים מפעל על שטח של כ־60 דונם למיחזור פסולת פלסטיק.
קראו גם:
בנוסף לכך, מדובר גם בהקמת מפעל "עיסא חורי", שיעסוק בתעשייה כבדה, ייצור קונסטרוקציות פלדה, מתקני תעשייה שונים ודודים, וכן במפעל "צינורות הים התיכון" הנמצא בהליכי רישוי להרחבה למפעל שכבר קיים על שטח של 180 דונם, ובכוונתו להרחיב את שטח המפעל בכ־80 דונם נוספים.
יצוין כי בשנים האחרונות הוחלט במועצת נאות חובב לשים דגש על צירוף ופיתוח מפעלים מתעשיית הבטון המצריכה שטחים גדולים לצורך הקמת מפעל בטון. כחלק מהיוזמה הזו, מפעל "סיבוס רימון", חברת בת של "דניס סיבוס" המתמחה בבנייה מתועשת, נמצא בתהליכי אישור מול משרד הכלכלה לבניית מפעל בנאות חובב על שטח של כ־30 דונם. מפעל "סלע", המייצר אלמנטים מבטון, נמצא בשלבי בנייה מתקדמים וצפוי להתחיל בפעילותו בחודשים הקרובים.
"כרגע", מציין מיכאל גולברג, מנהל יחידת הפיקוח על הבנייה ורכז הקצאות הקרקע, "המפעלים במועצה תופסים 3,500 דונם, והשנה צפוי גידול של יותר מ־40 אחוז בשטח המשמש לתעשייה. מדובר בגידול משמעותי לשטח הקיים, כשהצפי הוא שבשנים הקרובות המגמה הזו תישמר".
את הביקוש ההולך וגובר לשטחים חדשים מסבירים במועצת נאות חובב בשילוב של מספר גורמים, בהם עלויות קרקע זולות באופן משמעותי לעומת שטחים דומים ביתר חלקי הארץ, מענקי פיתוח ייחודיים למועצה, אספקת גז וחשמל סדירה, קירבה לצירי תנועה ראשיים, לרבות קו רכבת ותמיכה וליווי בקידום ענייני רישוי והיתרי בנייה דרך הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.
"אנחנו מספקים מעטפת שלמה ורחבה", ציין ראש מועצת נאות חובב, ארז בדש, "שמאפשרת לענות על צרכיו המיוחדים של כל מפעל ויזם שמקיימים פעילות בשטחי המועצה. בשטחי המועצה קיימת פריסה רחבה מאוד של תשתית גז טבעי המהווה תחליף לחברת החשמל. חשוב לציין את העובדה כי מפעלים במועצה נהנים מגמישות רבה יותר לגישה לשירותי מים וחשמל, להבדיל ממועצה אזורית או מועצה מקומית רגילה, שתתקשה לספק את השירותים הללו למפעל שדורש המון אנרגיה".
כזכור, עיריית באר־שבע ביקשה בעבר לספח לשטחה את שטח המועצה על מנת ליהנות מכספי הארנונה של המפעלים שפועלים בה. בקשה זו זכתה להתנגדות נחרצת מצד תושבים מהמגזר הבדואי המתגוררים בסמוך לשטח המועצה. החלטה סופית בנושא עדיין לא התקבלה על ידי משרד הפנים.
מפעלים חדשים שצפויים לפעול בנאות חובב:
"סיבוס רימון" - בנייה מתועשת
"קלאריטר" - מיחזור פסולת פלסטיק
"סלע" - ייצור אלמנטים מבטון
"עיסא חורי" - תעשייה כבדה
לעדכונים - חדשות באר שבע