אוטובוס אגד בקו 790, שעשה הלילה (בין שני לשלישי) את דרכו לאילת, נרגם באבנים בכביש 25, סמוך ליישוב אבו תלול. לא היו נפגעים בנפש, אך נגרם נזק לאוטובוס. כוחות משטרה שהוזעקו למקום פתחו בסריקות, אך טרם נעצרו חשודים.
2 צפייה בגלריה
אחת האבנים ושברי האוטובוס
אחת האבנים ושברי האוטובוס
אחת האבנים ושברי האוטובוס
(צילום: דוברות אגד)
קראו גם:
בחברה אגד טוענים כי מדובר במעשה על רקע לאומני. "ככל הנראה מדובר על פורעים בדואים צעירים אשר תוקפים לאחרונה באופן תדיר את האוטובוסים של אגד בכבישי צפון הנגב על רקע לאומני", אמר דובר החברה רון רטנר. "התופעה המבישה התגברה מאוד לאחרונה ולעיתים קרובות היא צופנת בחובה פגיעות גם בקרב משתמשי התחבורה הציבורית ולא רק פגיעה קשה ברכוש, המשבשת את פעילותה הסדירה של התחבורה הציבורית במרחבי הנגב. אנו קוראים למשטרת העיירות ולגורמי הביטחון לדאוג להבטחת התחבורה הסדירה בכבישי הנגב".
(צילום: דוברות אגד)
בארגון נהגי האוטובוס מספרים כי מקרה זה מצטרף לעלייה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון. על פי נתוני הארגון, חוו הנהגים בשנת 2020 3,644 מקרי אלימות פיזית. לדבריהם המספר אף גבוה בהרבה, שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים).
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מסר בעקבות האירוע: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. מקרה חמור זה יכול היה להסתיים בהרוגים רבים ורק בזכות תושיית הנהג נמנע אסון כבד. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים והאוטובוסים".
אילו תחושות אתה שומע הבוקר מקרב הנהגים?
"אנחנו מרגישים מופקרים. כשתוקפים מורה בבית הספר זו לא בעיה של בית הספר, זו בעיה של משרד החינוך. כשתוקפים נהג אוטובוס, זאת לא בעיה נקודתית - זו בעיה של משרד התחבורה, זו בעיה של המדינה. חייבים להגן על הנהגים, יש הצעות חוק המונחות בכנסת להכרה בנהגים כעובדי ציבור מבחינת ענישה, ואם החוק יעבור תהיה הרתעה. מי שזורק אבנים על אוטובוס יהיה טרוריסט לכל דבר ועניין".
2 צפייה בגלריה
איש לא נפגע, אך נגרם נזק רב
איש לא נפגע, אך נגרם נזק רב
איש לא נפגע, אך נגרם נזק רב
(צילום: דוברות אגד)
אורטל פרלמן שמואלי וג׳ולי קייט מראשי הפורום לקידום הנגב מסרו בעקבות המקרה: "אנו מודאגות מאוד מעליה ברמת האלימות בדרום ובייחוד בכבישי הדרום. אם מישהו חושב שהבעיה אינה נוגעת לו - טועה. יש להכריז על הנגב כאזור חירום ולצאת למבצע לגדיעת האלימות ואיסוף הנשק הלא חוקי זה צו השעה היום בו נאבד את הנגב קרוב מתמיד".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב