עומסי התנועה בכביש 60, בסמוך למיתר ולכרמית, אינם יורדים מסדר היום. כזכור, בגלל תנועת משאיות המובילות חומרי חציבה (אגריגטים) מהמחצבות שבדרום הר חברון דרך מעבר מיתר בשעות השיא בבוקר ולפנות ערב, נוצרים עומסי תנועה כבדים בכביש 60.
1 צפייה בגלריה
נהגי המשאיות חוסמים את כביש 60. "מחאה אלימה"
נהגי המשאיות חוסמים את כביש 60. "מחאה אלימה"
נהגי המשאיות חוסמים את כביש 60. "מחאה אלימה"
(צילום: פרטי)
בעקבות מאמציו של ראש מועצת מיתר, שמעון מזוז, להגביל את תנועת המשאיות בשעות העומס, שכללו פגישות עם רשויות הצבא, משרד התחבורה, המשטרה וחברת נתיבי ישראל, שונו שעות הוצאת האגריגטים מהמחצבות דרך מעבר מיתר.
קראו גם:
כדי להפחית את עומסי התנועה בשעות הלחץ יצאה באחרונה הנחייה להגביל את תנועת המשאיות החל מראשית חודש זה. לפי ההנחיה, לא יתאפשר למשאיות לעבור במעבר מיתר בין השעות 06:30–09:00 ובין השעות 15:30–18:00.
לבקשת בעלי המחצבות לקבל עוד זמן להתארגנות, נדחה יישום ההנחיה לתחילת השבוע הזה ונוסף על כך יצא עדכון שלפיו לכל מחצבה יתאפשר להוציא 20 משאיות בלבד בשעות העומס, כך שמכל המחצבות יצאו בשעות העומס 60 משאיות.
עם יישום ההחלטה, כבר ניכרו בתחילת השבוע שעבר הקלות בעומסי התנועה בכביש האמור. ואולם, למחרת, ביום שני, כבר הייתה התפתחות בנושא: ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה אל שרת התחבורה, מרב מיכאלי, וביקש ממנה לפעול לבטל את ההנחייה בטענה שהיא פוגעת בפרנסתם של נהגי המשאיות ששעות עבודתם הוגבלו.
יום למחרת (שלישי) חסמו נהגי המשאיות את הכביש במחאה על הגבלת שעות עבודתם וגרמו לפקקי תנועה כבדים בכביש.
ממועצת מיתר נמסר: "מה שהתרחש בבוקר יום שלישי בכביש 60 היא מחאה אלימה ובריונית. הנהגים לא הסתפקו במכתב שנשלח בשמם לשרת התחבורה על ידי ח"כ אחמד טיבי. הם האטו את התנועה בנסיעה איטית ומכוונת תוך שהם צופרים ומטרידים את כולנו. פנינו למשטרה וסיכמנו עימה שתתבצע אכיפה מוגברת בכביש 60 באמצעות משטרת התנועה".