שירותי השמירה והאבטחה על פי חוק עזר עירוני שאושר על ידי משרד הפנים, יופעלו בבאר-שבע החל מה- 1 בספטמבר, ותוקפו של החוק עד לסוף השנה. לאחר מכן יובא שוב בפני מועצת העירייה להארכה לארבע שנים נוספות, בסיומן ייבחן הצורך מחדש.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה ברחובות באר שבע
ניידת משטרה ברחובות באר שבע
ניידת משטרה ברחובות באר שבע
(צילום אילוסטרציה: הרצל יוסף)
כזכור, מועצת העירייה אישרה היטל שמירה ואבטחה עקב התגברות האלימות על סוגיה ומשרד הפנים נתן את אישורו לאחר בחינת התכנית. כמה עולה היטל שמירה בבאר שבע? שיעור ההיטל שנקבע על 2.28 שקל למ"ר לשנה על כל נכס בנוי, בהתאם לשטח המחויב בארנונה. וכן 0.22 שקל למ"ר לשנה על שטח קרקע שמשתמשים בו ומחזיקים אותו שלא יחד עם בניין.
מה התושבים יקבלו בתמורה? השירותים שיינתנו במסגרת התכנית החדשה, כוללים בין היתר הקמת סיירת ביטחון אשר תפעל 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע להגברת הסדר הציבורי והעלאת תחושת הביטחון בקרב התושבים. הגברת בולטות ונוכחות צוותי השמירה והאבטחה במרחב הציבורי. הפעלת סיירי ביטחון על אופנועים וניידות סיור ייעודיים. הקמת מוקד "ביטחון רואה" שיעסוק בביטחון האישי ויחובר ל- 2,800 מצלמות המוצבות ברחבי העיר ולמערכות ביטחון נוספות, כמו כן יותקנו עוד מצלמות אבטחה במרחב הציבורי.
קראו גם:
"העירייה באמצעות שלוחותיה תחזק את הקשר ושיתוף מלא עם משטרת ישראל, ותרחיב את פרויקט 'משמר השכונה' והגדלת מערך המתנדבים", נמסר. יש לציין, כי השירותים הללו שיינתנו במסגרת חוק העזר שמירה ואבטחה, הם בנוסף לשירותים והפעילויות שהעירייה מספקת לתושבים בכל ימות השנה.
ראש העירייה רוביק דנילוביץ' רואה במהלך אישור חוק העזר:"מכפיל כוח", כפי שהתבטא במועצה, ובעניין הגדרת סמכויות אמר: "הכל מתואם עם משטרת ישראל". עוד הוסיף: "אנחנו פועלים בכל מיני אמצעים יחד עם משטרת ישראל, על מנת שכן יהיה מענה ופתרונות יותר טובים".