למרות 80 הימים שחלפו מאז פרוץ המלחמה, ניכר באלון דוידי ראש עיריית שדרות כי מאורעות ה-7/10 עדיין טריים אצלו. דוידי שכעת עירו הפכה לעיר רפאים בעקבות פינויה, נוסע ובא ברחבי הארץ בעיקר היכן שמצויים ריכוזי גדולים של תושבי העיר שפונו, 35 אלף תושבים שמרוכזים בשבעה אתרים שונים.


מול קהל של מאות שהתכנסו באודיטוריום צ'יימס באוניברסיטת רייכמן בהרצליה במסגרת ועידת העסקים של ידיעות תקשורת - "עסקים לא כרגיל" - שעסקה בחידוש ושיקום יישובי עוטף עזה, נשמע דוידי לוחמני מתמיד: "נחטפנו על ידי מדינת ישראל. כבר למעלה מ-20 שנה שאנחנו מוזנחים, אין ראש ממשלה ואין מנהיג שלא שמע את הזעקות שלנו. מול עינינו נתנה המדינה, ואני מדבר גם על תושבי המדינה, כולנו, נתנה לחמאס להתעצם, ולהתעצם.
"שנים שאני זעקתי מעל כל במה להכנס לעזה ולנסות ולפתור את הבעיה מהשורש, מי שמע אותי? מי חשב בינינו שאני צודק?"
בדבריו שעוררו אמוציות רבות גם בקרב הקהל טען דוידי ש"כולנו העדפנו לטמון את הראש בחול", וכי "הסכמנו להפוך את העיר שדרות ויישובי העוטף לחזית למען בטחון המדינה. אני לא רוצה לדבר על מה שהיה, אני עכשיו רוצה לדבר על מה שיהיה.

2 צפייה בגלריה
אלון דוידי ראש עיריית שדרות
אלון דוידי ראש עיריית שדרות
אלון דוידי ראש עיריית שדרות
(צילום: אביגיל עוזי)

"והמטרה היא פשוטה - יש להכריע את חמאס בכל מחיר שיהיה, וזה כולל הכול, זו המטרה הראשונה, אחריה יש להשיב את החטופים, והשלישית היא לייצב את האזור, ולכן צה"ל יידרש לשבת ברצועת עזה לאורך שנים רבות".
דוידי הוסיף: "צה"ל יצטרך להישאר ברצועת ביטחון בעזה לאורך שנים. המשמעות היא שלא חוזרים לגבולות הקיימים. אם נחזור לאותה הגדר - לא עשינו שום דבר". בעקבות קריאות ביניים על הסכנה לחטופים בעזה, השיב דוידי: "אני מתפלל מידי יום 3 פעמים כדי שכל אחד מהם יחזור בשלום".
נקודות אופטימיות במלחמה הזו, מצא דוידי באחדות האדירה שמפגין העם: "העובדה שאנחנו כבר לא במחלוקות, לפחות רובנו. עושה טוב, בכל שבעת המקומות והערים שנמצאים תושבינו, מאילת ועד להרצליה מקבלים אותם כמו משפחה. זה מעורר בי תקווה לעתיד טוב יותר. עתיד שיאפשר גם לשדרות "ביום שאחרי" לשגשג ולפרוח בהשקעות נדל"ן, אקדמיה ועוד. זו התקווה שלי".