בית המשפט נתן לראשונה צו הפסקה שיפוטי למשך שנה לגן ילדים, בניהולה של גננת, החשודה בביצוע עבירות פליליות כלפי פעוטות בגן שהיו תחת אחריותה. זאת לצד כתב אישום פלילי שיוגש נגדה על התעללות.
מדובר בבקשה תקדימית שהגישה פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) באמצעות עורכות הדין עדן פריאב ואורית קרץ, לבית משפט השלום בבאר שבע, לפי חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, להוצאת צו הפסקה שיפוטי נגד גן בבאר שבע. זאת לאור החשד כי הגננת נהגה באלימות פיזית כלפי קטינים חסרי ישע בגן שהפעילה. לבקשה זו קדמו צווי הפסקה מנהליים, שהוצאו לתקופה המקסימאלית על ידי אגף הפיקוח על מעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
1 צפייה בגלריה
"העמידה את הפעוטות בסכנה פיזית"
"העמידה את הפעוטות בסכנה פיזית"
"העמידה את הפעוטות בסכנה פיזית"
( אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
באשר להליך הפלילי, החליטה כאמור הפרקליטות להגיש נגד הגננת כתב אישום, בכפוף לשימוע, בחשד לביצוע עבירות של התעללות, תקיפת חסר ישע והשארת ילד ללא השגחה ראויה.
בבקשה למתן צו הפסקה שיפוטי נגד הגן ביקשה המדינה, כי יאסר על הגננת להפעיל מעון לפעוטות בכל כתובת וגם למספר מצומצם של ילדים, וזאת לטענת המדינה, מאחר שנשקפת ממנה מסוכנות לשלומם של הפעוטות השוהים במעון.
בית המשפט קיבל, כאמור, את עמדת הפרקליטות וקבע, כי קיים סיכון לשלומם של הפעוטות השוהים במסגרת שהפעילה הגננת החשודה בעבירות פלילית כלפי פעוטות, ובכך יש הצדקה למתן צו הפסקה שיפוטי.
"די בסרטונים שצפיתי בהם כדי לקבוע כי נצפתה בהם תמונה שכללה לעיתים חוסר השגחה ופיקוח על הפעוטות שהעמידו את הפעוטות לעיתים בסכנה פיזית (עד כדי נפילה מסל קל תלוי)", כתבה בפסק הגינה השופטת נעם חת, "לעיתים חשפו אותם להצקה מתמשכת מצד פעוטות אחרים ולעיתים חשפו אותם לאנשים שבאו עם כלי עבודה לבצע תחזוקה בפעוטון. בנוסף התגלתה תמונה של התנהלות אגרסיבית עקבית החל מאופן ההשכבה, ההושבה וההחזקה של הפעוטות, ועד הפרדה בין ילדים רבים שלעיתים נעשתה תוך הפלתו של אחד מהם".
כאמור, נקבע בפסק הדין כי הצו יעמוד בתוקפו למשך 12 חודשים, אך צוין, כי אין בפרק הזמן הזה כדי למנוע הגשת בקשה לבית המשפט להארכת הצו.
בא כוחה של הגננת, עו"ד מוטי יוסף, אמר בתגובה למיינט באר שבע: "הכל עורבא פרח. מדובר בטענות שקריות וממוחזרות הנובעות מנקמנות גרידא. אנחנו סומכים על שלטון החוק ועל בתי המשפט".
כל העדכונים - חדשות באר שבע