סוגיית האלימות והפשיעה בישובי הנגב לא יורדת מסדר היום: ראש מועצת להבים יוסי ניסן יזם מפגש של כל ראשי הרשויות בנגב לדון במצב ודרכים כיצד להילחם בתופעת הפשיעה שגובה קורבנות, פגיעה ברכוש ובעיקר זורעת פחד ברחובות.
1 צפייה בגלריה
נעצר בפעילות אכיפה בב"ש
נעצר בפעילות אכיפה בב"ש
נעצר בפעילות אכיפה בב"ש
(צילום: דוברות המשטרה)
המפגש אמור להתקיים ביום רביעי בלהבים ומספר ראשי רשויות אישרו את הגעתם. "יש ביכולתנו למגר את התופעה רק בשילוב ידיים של כל ראשי הרשויות וזו גם השליחות שלנו", אומר יוסי ניסן.
קראו גם:
במקביל, חברי "רשת שכנות טובה בנגב" קוראים להפסקת מה שהם מכנים "מסע ההסתה וקידום פתרון משותף לעבריינות בנגב". חברי הקבוצה מחזקים את דבריו של ראש מועצת תל שבע עומאר אבו רקייק על הכללות גסות נגד הבדואים: "הסתה והכללות גסות על הבדואים בנגב, לא רק חוטאות לאמת שרוב הבדואים והיהודים בנגב שוחרי שלום וחיים ומתנגדים לכל פגיעה באחר, הן יחמירו את המצב ויקלקלו את המאמצים לבנות תשתית של אמון ושיתוף פעולה בין כלל תושבי האזור. רק בשילוב ידיים בין המגזרים ובין רשויות ומוסדות המדינה למגזר האזרחי, ניתן לחתור לפתרון הבעיות של אלימות ועבריינות שכולנו חווים לאחרונה ואשר ממררים את חיי התושבים ביישובים יהודים ובדואים כאחד".
בד בבד מגבירה המשטרה אכיפה. אמש (מוצאי שבת) נערך מבצע אכיפה מוגבר בפארק נחל באר שבע שהפך למקום של פורענות שפוגע בסדר הציבורי. אנשי המוקד העירוני זיהו ארבעה סוסים רכובים בכניסה לפארק, צוות של השיטור העירוני והיס"מ של המשטרה הגיע למקום תוך דקות והם החלו בפעילות אכיפה אחר הרוכבים והסוסים שנמלטו מהמקום.
במהלך הדהירה רוכב אחד נפצע ונעצר, הסוס הוחרם להמשך טיפול של אגף איכות הסביבה.
מהעירייה נמסר: "בשבועות האחרונים פועלת העירייה יחד עם משטרת ישראל בפעילות משולבת ומוגברת לשמירה על הסדר הציבורי בפארק נחל באר-שבע, שמירה על הסדר הציבורי ומניעת פשיעה ואלימות. הפעילות המוגברת המשלבת פריסת כוחות ושימוש באמצעים דיגיטאלים תימשך לשמירה על הסדר הציבורי".
לעדכונים - חדשות באר שבע