לידיעת המשתמשים בתחבורה הציבורית בנגב: ביום חמישי הקרוב, בין השעות 13:00-17:00, צפויים נהגי האוטובוסים של חברות "דן בדרום" ו"אגד תעבורה", הפועלות באזור הנגב, להשבית את תנועת האוטובוסים בקווים השונים. עילת השביתה – סירוב החברות לפתוח במשא ומתן לשיפור תנאי שכרם השעתי והשוואתו לשכר הממוצע במשק. באיגוד ועד התחבורה בארגון "כוח לעובד" ציינו, כי "זו שביתת אזהרה. אנחנו קורסים. הענף קורס והחברות מתעלמות".
1 צפייה בגלריה
(תחנה מרכזית באר שבע)
"שמענו הרבה מילים חמות משרת התחבורה", אמרה מזל אופיר, יו"ר ועד העובדים בחברת "דן בדרום", "אך לדאבוננו שום התייחסות למצוקות הקיימות של הנהגות והנהגים ולמחסור האדיר של כ- 4,000 נהגות ונהגים. שמענו הרבה על גיוס נהגים חדשים, שהם חסרי ניסיון, אבל דבר לא על שימור הנהגים הקיימים המקצועיים שעוזבים את המקצוע עקב השכר הנמוך ותנאי ההעסקה הקשים. אנו קוראות וקוראים לשרה לחשב מסלול מחדש ולגבש את תקציב התחבורה הציבורית עם הנהגים ולא מעל לראשם".
קראו גם:
השבתת התחבורה הציבורית תכלול את אופקים, נתיבות, יישובי עוטף עזה וכן את הקווים שבין באר שבע לאשקלון.
מחברת "דן בדרום" נמסר בתגובה, כי "ארגון כוח לעובד הכריז על עיצומים בחברתנו ביום חמישי הקרוב בין השעות 13:00-17:00. אנו רואים בכך ניצול ציני ופגיעה בנוסעים ונעשה כל שביכולתנו לצמצם פגיעה זו".