ההצגה חייבת להימשך. סוף סוף לאחר חודשים ארוכים של השבתה כמעט מוחלטת של גופי התרבות השונים באזור הנגב, כמו גם ברחבי הארץ כולה, חוזרת הפעילות התרבותית לשגרת קורונה עם כל המגבלות המתבקשות.
1 צפייה בגלריה
הקולנוע ברעננה חוזר
הקולנוע ברעננה חוזר
קולנוע. בינתיים נשאר סגור
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
אמנם הממשלה אישרה במוצאי השבת האחרונה את התקנות המאפשרות את פתיחתו של עולם התרבות, במסגרת הפעימה השלישית של התוכנית לפתיחת המשק, אך עוד רחוקה הדרך עד שההמונים שוב ינהרו אל אולמות התיאטרון והקולנוע, מה גם שמוסדות התרבות נערכים בימים אלה לחידוש הפעילות התרבותית בהתאם להנחיות.
אופטימיות זהירה
תיאטרון באר־שבע יפתח את שעריו רק בתחילת החודש הבא (5.4) עם ההצגה הראשונה שתעלה על בימת התיאטרון, "דרך השלום", קומדיה פוליטית מאת גיא מרוז, בבימויה של שיר גולדברג. הצגה חדשה נוספת שעתידה לעלות על בימת התיאטרון היא "נופים קסומים" בבימויו של אילן רונן.
בנוסף להצגות החדשות, עתידות לחזור לבמה גם הצגות שעלו על בימת התיאטרון רגע לפני פרוץ משבר הקורונה, כמו ההצגות "לא משלנו" ו"הדירה של רוזה".
"אנחנו נרגשים לחזור אחרי שנה של געגוע והדממה מוחלטת", אמר ל"ידיעות הנגב" שמוליק יפרח, מנכ"ל תיאטרון באר־שבע, "אין ספק שהתקופה תיזכר כאחת מהמאתגרות שחווה התיאטרון. תחת הקפדה יתרה על המתווה, אנחנו מניעים מחדש את היצירה במלוא המרץ. זה הזמן להשקיע בנפש ולתת להצגות הנפלאות של תיאטרון באר־שבע לספר, לרגש ולהצחיק את הקהל הנהדר שלנו".
"אנחנו בתחושה של אופטימיות רבה", ציינה מנהלת תיאטרון הפרינג', אפרת זיו־אספיס, "ומתפללים שזו הפעם האחרונה שההתנהלות של מקבלי ההחלטות תהיה בשיטת האקורדיון של לפתוח ולסגור שוב. נכון להשבוע אנחנו מתארגנים לקראת פתיחה של האולם שלנו שעבר בתקופת הקורונה שיפוץ ושדרוג. יריית הפתיחה שלנו תהיה ב־24 במרץ עם ההפקה החדשה 'האשטאג הדה', סיפורה של הדה גבלר, בבימויו של יואב מיכאלי. אנחנו נפעל לפי הנחיות התו הירוק ומתעתדים לחזור לשגרה ולפתוח את העונה אחרי כמעט שנה שהיינו סגורים. כולי תקווה שהחזרה הזו תהווה סימן לימים בריאים ומלאים בהפקות, בהצגות ובאירועים כמו שאנחנו אוהבים. מהשבוע אנחנו מתחילים בחזרות, ובמקביל, גם מגייסים עובדי במה, אנשי קול ותאורנים, וכמובן שאנחנו מתחילים להתניע את מערך השיווק והמכירות שלנו".
קראו גם:
"בשורה טובה"
גם בתיאטרון דימונה נערכים לקראת החזרה לבמה. במהלך תקופת הקורונה אמנם קיים התיאטרון פעילויות מרחוק באופן מקוון, אך הפעם התחושה היא שונה כאשר חוזרים לפעילות, אמנם הדרגתית, ועולים שוב על הבמה.
"בשלב ראשון", סיפר ל"מיינט באר שבע" אורי וידיסלבסקי, המנהל האומנותי של תיאטרון דימונה, "אנחנו מחזירים לבמה את ההצגה 'פיפטי־פיפטי' בכיכובו של ישראל קטורזה, שעשתה את צעדיה הראשונים זמן קצר לפני פרוץ משבר הקורונה. ההצגה הראשונה תעלה כבר בשבוע הבא ביבנה ושבוע לאחר מכן בקריית מוצקין. בדימונה היא תעלה בחודש הבא. בשבוע הבא נעלה בדימונה את מופע הסטנדאפ 'קורנת בקורונה', מופע יחיד של השחקנית שלנו חנית כהן מור־יוסף, ובסוף החודש נעלה את הצגת הילדים המבוססת על ספר הילדים 'העץ הנדיב' בכיכובו של קובי אילוז. אנחנו מחדשים את הפעילות לקהל הרחב לאחר למעלה מחצי שנה של כמעט חוסר פעילות. זה מאוד קשה להיערך מחדש. קשה להתניע את כל המערכות מחדש לאחר שהעובדים היו בחודשים האחרונים בבית ולא בפעילות רגילה כמו לפני הקורונה. אבל ההצגה חייבת להימשך, וזו כבר בשורה טובה".
בסינפונייטה הישראלית באר־שבע מברכים על החזרה לשגרה ומתכוונים לקיים בקרוב את הקונצרטים כבעבר.
"במהלך השנה האחרונה", ציינה מנכ"לית התזמורת, קלאודיה צובל, "חוותה התזמורת אתגרים רבים ומצאה דרכים יצירתיות להמשיך את הפעילות, אם זה על ידי הסדרה המקוונת 'מייד אין באר־שבע', שממשיכה גם בחודשים הקרובים, ואם זה על ידי שיעורים וקונצרטים ב'זום' לילדי כיתות ג'־ד' בבאר־שבע. בימים אלה אנחנו נערכים לפתיחה מחודשת של הקונצרטים באולמות. כולי תקווה שנוכל לפגוש בקרוב את מנויי התזמורת פנים אל פנים, לראות את הנגנים על הבמה ולהרגיש איך זה לשמוע מוזיקה חיה".
אין סרטים
חובבי המסך הגדול צפויים להתאכזב למרות ההקלות בעולם התרבות. בעוד שהתיאטראות והגופים המוזיקליים נערכים לפעילות מחודשת, לא צפויה, נכון לעכשיו, פתיחתם של אולמות הקולנוע, למרות שעל פי התקנות, מותרת פתיחתם בכפוף למגבלות של שמירת מרחק, תו ירוק וללא מזנונים בכניסה לאולמות.
המשמעות היא, שקומפלקס בתי הקולנוע של הסינמה סיטי בבאר־שבע כמו גם אולמות הקולנוע של yes פלאנט בעיר יישארו בשלב זה סגורים לאחר שבחברות הקולנוע טוענים כי ההגבלות הנלוות לאישור לפתוח את האולמות אינן מאפשרות, מחוסר כדאיות כלכלית, את פתיחתם בשל האיסור על הפעלת מזנונים, הגבלת רמת התפוסה באולם והאיסור על כניסת צעירים מתחת לגיל 16, שמן הסתם לא התחסנו נגד קורונה, לאולמות הקולנוע.
לעדכונים - חדשות באר שבע