בהשקעה של מאות מיליוני שקלים יוצא לדרך בית החולים החדש של "אסותא" בבאר שבע. הוא צפוי להיפתח לקהל במהלך שנת 2024.
3 צפייה בגלריה
החלה בניית בית החולים החדש
החלה בניית בית החולים החדש
החלה בניית בית החולים החדש
(צילום באדיבות: דיאגו מיטלברג)
בטקס העלייה על הקרקע שהתקיים אתמול (שני) נמסר כי בית החולים החדש יהיה גדול פי כמעט ארבעה מבית החולים כיום, הוא יתפרס על פני כ -17,000 מ״ר ב-6 קומות עיליות, וקומה תת קרקעית לחניון ושימושים לוגיסטיים. כמו כן, הוא יכלול שטחי מסחר שישלימו את השירות למטופל ולמשפחתו.
קראו גם:
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע: "המציאות הנוכחית מוכיחה לנו שוב את החשיבות הרבה בחיזוק באר שבע והנגב בשירותי בריאות מתקדמים. באר שבע בתנופה חסרת תקדים, כאשר מוקמים בה שכונות חדשות, אזורי תעשיה תעסוקה ומסחר ונערכת לקליטה של יחידות העילית של צה"ל.
אני מברך את הנהלת אסותא על הקמת המרכז הרפואי החדש של אסותא, שמצטרף למאמץ העירוני והלאומי להתאים את השירותים להתפתחות העיר וחיזוקה כמטרופולין הדרומי של מדינת ישראל. זהו שלב ראשון וחשוב בדרך!"
3 צפייה בגלריה
הדמייה של בית חולים אסותא בבאר שבע
הדמייה של בית חולים אסותא בבאר שבע
הדמייה של בית חולים אסותא בבאר שבע
(הדמייה: באדיבות אסותא.)
בבית החולים אסותא באר שבע החדש, יבוצעו ניתוחים במגוון תחומים, לרבות ניתוחים בריאטריים, החלפת מפרקים, ניתוחי פרוסטטה, כליה, עמוד שדרה, מעי, ניתוחים גניקולוגיים ועוד.
באגף הכירורגי של בית החולים יפעלו ארבעה חדרי ניתוח, מחלקת התאוששות, מחלקת אשפוז ושירותים תומכים ובהם מעבדה ובנק דם. יפתחו בו מכון לב שייתן מענה אבחוני שלם ומכוני גסטרואנטרולוגיה, עיניים, פיזיותרפיה, פוטותרפיה, אונקולוגיה ושינה, וכן מרפאת כאב, מרפאות מומחים, מרפאת מי שפירומרכז לטיפול בהשמנת יתר.
לרשות התושבים יעמדו גם מגוון מכוני דימות  CT, MRI, US,  מכון ממוגרפיה, מכון לרפואה גרעינית, ומכון לבדיקת צפיפות עצם. בית החולים תוכנן כך שיוכל להמשיך את עבודתו גם בעת מלחמה, כאשר כל חדרי הניתוח, מכוני ההדמיה והמערך התומך יהיו ממוגנים מפני טילים
3 צפייה בגלריה
החלה בניית בית החולים החדש
החלה בניית בית החולים החדש
החלה בניית בית החולים החדש
(צילום באדיבות: דיאגו מיטלברג)
יו"ר אסותא מרכזים רפואיים, הפרופ' שוקי (יהושע) שמר ציין:" בית החולים אסותא באר שבע יהווה מודל של עשייה רפואית איכותית, הדוגלת במתן מענה מקיף ושלם של שירותים רפואיים, בהענקת חוויית בריאות אחרת לבאים בשעריו ובהצבת סטנדרטים גבוהים בתחומי הפעילות השונים.  דירקטוריון החברה אישר את תקציב ההקמה תוך שימת דגש על  מיטב הטכנולוגיות המתקדמות והחדישות ".
רוחמה אלחיאני, מנהלת בית החולים אסותא באר שבע: "כאשר השירות למטופל עומד לנגד עיננו, חשבנו עוד משלב התיכנון על כל היבט אפשרי, החל מההתאמה לאקלים המדברי, העיצוב, האסתטיקה והנגישות וכלה בתשתיות דיגיטציה, בית חכם ואקולוגי, מידה מספקת של חניות ועוד. כאשר מדובר בקומות חדרי הניתוח, הקידמה הטכנולוגית תהיה נוכחת ומורגשת בכל חדר ניתוח ומכשור שנרכוש ונתקין".
בית החולים החדש "אסותא באר שבע" יהיה אחד מתוך חמישה בתי חולים וארבעה מרכזים רפואיים שמפעילה "אסותא מרכזים רפואיים" ברחבי הארץ. 
לעדכונים - חדשות באר שבע