ההסלמה הביטחונית והחשש מפני קורונה גורמות לשינוי בהרגלי החיים של תושבי באר שבע: הבוקר (שני) נעצרה תנועת הרכבות מבאר שבע לאשקלון, נתיבות ושדרות. במקביל, תלמידים רבים עדיין לא מגיעים לבתי הספר בעיר מחשש לקורונה. כמו כן, הופצו שמועות שאינן נכונות לפיהן הלימודים לא יתקיימו בעיר בשל המצב הביטחוני.
1 צפייה בגלריה
טילים למרכז
טילים למרכז
טילים למרכז
(צילום: אבי רוקח)
קיים, כאמור, חשש שתלמידים רבים לא יגיעו הבוקר (ראשון) ללימודים בגלל המצב הביטחוני ובהלת הקורונה. העירייה הבהירה: "הלימודים מתקיימים כרגיל, כל ההודעות האחרות שמופצות אינן נכונות". יו"ר וועד ההורים העירוני:"אנחנו עם היד על הדופק".
בעקבות ההסלמה הביטחונית ובהלת הקורונה, קיים חשש שתלמידים רבים לא יגיעו הבוקר (יום ב') ללימודים במוסדות החינוך בבאר-שבע. אמש נפוצו שמועות כי הלימודים לא יתקיימו הבוקר מה שגרם לבלבול בקרב הורים שהתקשרו למוקד העירוני לברר מה קורה בדיוק.
בעקבות השמועות, העירייה מיהרה להוציא הודעה והבהירה חד משמעית: "הלימודים בבאר-שבע מתקיימים כרגיל, כל ההודעות האחרות שמופצות, אינן נכונות".
גם צפירת ההרגעה מכיוון משרד הבריאות שהבהיר כי המורים מבאר-שבע שהיו בבידוד לא נדבקו בנגיף הקורונה, לא הפיגו את החששות בקרב הורים רבים, שחלקם מסרבים לשלוח את ילדיהם לבית הספר וממתינים להתבהרות התמונה הכוללת.
יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אבנר ביטון, אמר בשיחה עם מיינט באר-שבע, כי הוא מבין את הדאגה של ההורים אולם הדגיש, כי "התשובה של משרד הבריאות (כי המורים לא נדבקו בנגיף) הקלה והפאניקה שהיתה קצת נרגעה". ביטון, מודה, כי רבים מהתלמידים לא הגיעו אתמול (יום א') ופקדו את ספסל הלימודים:"בבית הספר 'טוביהו' הגיעו 50 תלמידים מתוך 430 תלמידים, גם בשאר בתי הספר נרשמה ירידה במספר התלמידים שהגיעו ללימודים, אנחנו מאמינים שהתלמידים יחזרו ללמוד בכל בתי הספר ברחבי העיר. אנחנו נמצאים עם היד על הדופק וצמודים להוראות והנחיות".
יצויין כי הלימודים ביישובי עוטף עזה, כולל אשקלון, לא מתקיימים היום עקב המתיחות הביטחונית.
מדוברות רכבת ישראל נמסר: "בהנחיית גורמי הבטחון, הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות.
רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון. נוסעים מ/אל באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת".
פורסם לראשונה: 07:50, 24.02.20